نماینده روسیه هزینه بازسازی سوریه را ۸۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: سوریه به علت ۱۱ سال جنگ علیه گروه های تروریستی بخش بزرگی از منابع مالی خود را از دست داده و هزینه بازسازی این کشور حدود ۸۰۰ میلیارد دلار است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، هزینه بازسازی سوریه را ۸۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

الشرق الاوسط با بیان این خبر افزود: لاورنتیف روز سه شنبه در دیدار با نمایندگان دولت سوریه و مخالفان و هیئت‌های دو کشور دیگر ضامن نشست آستانه یعنی ایران و ترکیه در نور سلطان پایتخت قزاقستان، ضمن اشاره به این موضوع گفت: ویرانی بر سوریه چیره شده و طبق برخی ارزیابی‌ها هزینه بازسازی این کشور ۶۰۰ میلیارد دلار است و ارزیابی‌های دیگر این مبلغ را ۸۰۰ میلیارد دلار می‌دانند. البته ممکن است این هزینه بسیار بیشتر از اینها باشد.

بیشتر بخوانید:

اهمیت روابط اقتصادی ایران و سوریه

لاورنتیف ادامه داد: دولت سوریه پس از ۱۱ سال جنگ با گروه‌های مسلح تروریستی، بخش بزرگی از منابع مالی خود را از دست داده است و عبور از این اوضاع بدون کمک‌های مؤثر جامعه بین‌المللی بسیار دشوار خواهد بود.

سوریه از ۱۰ سال پیش تاکنون گرفتار جنگ با گروه‌های تروریستی مورد حمایت کشورهای عربی و غربی است ولی با استقامت دولت و مردم این کشور و کمک‌های متحدان سوریه، دمشق تا حد زیادی توانسته است بر این گروه‌ها غلبه کند و اراضی اشغالی خود را از سیطره آنها باز پس گیرد، هر چند قسمتی از خاک سوریه هنوز تحت اشغال نیروهای آمریکایی و ترکیه قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رامین IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 2
    مهم این 800 میلیارد دلار نیستش پوله بی ارزشه دیگه.... چرک کف دسته..... مهم ریاست بشار اسد هستش که هنوز بر مسند قدرته و نتونستن سرنگونش کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس