تانک - کرار - نمایه

سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه صبح امروز با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های نیروی زمینی سپاه از سواحل و جزایر آغاز شد.

به گزارش مشرق، سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه صبح امروز با محوریت مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های برگزیده این نیرو از سواحل و جزایر در جزیره لارک برگزار شد.در این مرحله از رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریوهای محتمل آفندی و پدافندی را با موفقیت اجرا کردند.یگان‌های نیروی زمینی سپاه در این مرحله پس‌از اشراف اطلاعاتی از وضعیت دشمن، اهداف شناسایی‌شده را مورد آماج حملات سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین قرار دادند.اجرای عملیات ضد هلی‌برن و دفاع چند لایه از جزایر با انجام تمرین‌های تخریب و انفجارات ، موانع سد کننده و پدافند هوایی علیه جنگنده‌های دشمن در شرایطی نسبتاً واقعی دنبال شد.

* تانک کرار در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد

در  سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه تانک پیشرفته کرار (تی 72 ام ارتقا یافته) تحویل نیروی زمینی سپاه شد و برای نخستین‌بار در این رزمایش  عملیاتی شد.

 تمرین دفاع مستحکم یگان‌های نیروی زمینی سپاه از سواحل و جزایر/ "کرار" ایرانی به میدان رزم وارد شد

تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه، در حقیقت نمونه ارتقایافته تانک‌های تی72ام این نیرو هستند که توسط صنایع زرهی بنی‌هاشم وزارت دفاع ارتقا پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون سایر تانک‌های تی72ام نزسا نیز برای ارتقا به وزارت دفاع تحویل شده‌اند.

تانک تحویل‌داده‌شده به نیروی زمینی سپاه به پوشش‌های خاصی برای مقابله با امواج حرارتی مجهز شده است و می‌تواند خود را از دید جست‌وجوگرهای حرارتی نیز پنهان کند، همچنین این تانک‌ها مجهز به سامانه‌های ناوبری GPS هستند.

علاوه بر این روی برجک تانک‌ تحویل‌داده به سپاه جایگاه نصب سیستم حفاظتی دفاع فعال برای مقابله با موشک‌ها و پرتابه‌های ضدزره است. این سیستم که از نوع سامانه‌های Soft Kill (مقابله نرم) است، در حال طی کردن مراحل نهایی تست خود است و پس از ارزیابی‌های نهایی روی برجک تانک نصب می‌شود. با نصب این سامانه تانک‌های تی72ام ارتقایافته نیروی زمینی سپاه قادر خواهند بود انواع پرتابه‌های ضدزره هدایت‌شونده را قبل از رسیدن از طریق اخلال روی سامانه‌های هدایت‌کننده موشک منحرف کنند و به این ترتیب این تانک‌ها ماندگاری بیشتری در صحنه رزم خواهند داشت.

 تمرین دفاع مستحکم یگان‌های نیروی زمینی سپاه از سواحل و جزایر

در ادامه سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه با محوریت مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های برگزیده این نیرو از سواحل و جزایر در جزیره لارک برگزار شد. در این مرحله از رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریوهای محتمل آفندی و پدافندی را با موفقیت اجرا کردند.

یگان‌های نیروی زمینی سپاه در این مرحله پس‌از اشراف اطلاعاتی از وضعیت دشمن، اهداف شناسایی‌شده را مورد آماج حملات سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین قرار دادند.بنابراین گزارش اجرای عملیات ضد هلی‌برن و دفاع چند لایه از جزایر با انجام تمرین‌های تخریب و انفجارات ، موانع سد کننده و پدافند هوایی علیه جنگنده‌های دشمن در شرایطی نسبتاً واقعی دنبال شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • مجید IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    4 7
    یعنی چی؟ یعنی این کرار با اون تانک کراری که قبلاً رونمایی شد تفاوت داره؟ اون تانک کرار که کلا بیشتر قطعات و اجزائش از جمله موتور و...،بومی بودند، اما این یکی ارتقاء یافته تی۷۲ هستش! میشه یکی به ما بگه جریان چیه؟ مگر تانک کرار ساخت صنایع دفاع خط تولید نداشت؟
    • عرفان IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 28
      تانک کرار در اصل ارتقا یافته تانک t72 روسیه است اون چیزی هم که وزارت دفاع چند سال قبل رونمایی کردن همین بود منتها رنگش فرق داشت...تانک بومی به اون معنا که صفر تا صدش ساخت ایران باشه فعلا نداریم...تانک های ذولفقار هم ارتقا یافته تانکm48 آمریکایی که توپ۱۲۵ روش گذاشتن
    • افشین IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 0
      تولید کرار به دو صورت هست.ارتقا تی ۷۲ها و ساخت از صفر تا صد.فعلا ارتقا دارن میدن که تعداد کمی هم نیست.ارتقا سپاه همون کرار هست ولی با کمی تغییرات بر حسب نیاز و سفارش خودش. تانکهای ارتش هم ممکنه همون ارتقا رو با کمی تغییر بر اساس سفارش بگیرن.برای تولید از صفر تا صد هم بودجه بالاتری نیاز هست.فعلا خط تولید متعلق به ارتقا هست.این در همه دنیا رایج هست.
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      تانک کرار یک تاک پیشرفته ایرانی و ساخت داخل هست.تانک کرار ایرانی هست ولی در ساخت اون و پژوهش هاش از تاک های خارجی هم ایده گرفته شده خب ما جد اندر جد تانک ساز نبودیم که باید از یه جایی شروع میکردیم.اما کرار کپی نیست و بومیه.همزمان با ساخت کرار قرار شد تانک های دیگه موجود در رزم مثل تی 72 ها و زلفقار ها هم به استاندارد کرار برسن.یعنی این تی72 به استاندارد کرار رسیده نه کرار.
  • CA ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    3 4
    کلا سه تا دونه تانک ارتقا يافته چطور میخواد توان زرهی ما بالا ببرد بعدشم این ارتقا با اون چیزهایی که تو رونمایی کرار چند سال قبل بود یک پس رویی اساسی هست
  • عارف IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    2 1
    بسیار عالی
  • احسی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 6
    تانک ارتقایافته نداریم همش تولیدروسیه است باتغییرات جزئی وکم که ازنزدیک دیدم خودم
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      همه ی تسلیحات ساخت داخله شما کور بودی اون مشکل خودته
  • ماحسون IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 2
    داشتم ازخیابان رد شدم کنار میدان چندتا توپ وموشک واینا بودن،ایلامم اوناییی که بچه ایلام هستن دیدنشون شاید اونا بهتربدونن یادرجنگ واینا بودن ،یه نگاه به توپ کردم واقعا ازدیدنش وحشت کردم توپ دیگه هم همینطور،نمیدونم کالیبر 150 بود چند بود، دم هرچی نظامی ایرانی گرم وپرچممون با نقش الله روی جهان
  • م IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    به نظر من این طور که در حوزه دفاعی عظم بر اینکه بهتر بشیم خودش خیلی خوبه به هر حال خود این اقدامات یعنی کار تحقیقاتی و این خودش پیشرفت مبتنی بر دانش بومی می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس