کد خبر 1316459
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
جنین

پزشکان در یک پدیدۀ نادر به نام حاملگی خارج رحمی، جنینی را در کبد یک زن کانادایی کشف کردند.

به گزارش مشرق، پزشکان پس از تشخیص جنین در حال رشد در کبد یک زن کانادایی، که شکل نادری از حاملگی خارج از رحمی است، اعلام کردند که در حال حاضر این زن با وجود تجربه‌ای سخت و خطرناک، جان سالم به در برده است. این خبر اخیراً از طریق ویدیوی Tik Tok منتشر شد که در حال حاضر ۵.۷ میلیون بازدیدکننده دارد.

به گفته دکتر مایکل ناروی، متخصص اطفال، این بیمار ۳۳ ساله پس از ۱۴ روز خونریزی متوالی به کلینیک مراجعه کرد. وی افزود: گذشت ۴۹ روز از آخرین دوره قاعدگی او نیز خیره‌ کننده بوده است.

سونوگرافی انجام شده علائم خیره‌کننده‌ای را نشان داد؛ ناروی با اشاره به تصویربرداری انجام شده از جنین توضیح داد: «آنچه در کبد می‌بینند، یک جنین است».

طبق گفته پزشکان کلینیک مایو، این زن یک نوع بسیار نادر از حاملگی خارج رحمی داشت که در آن تخمک بارور شده در خارج از حفره اصلی رحم کاشته می‌شود و رشد می‌کند. در ضمن، علائم این بیماری شامل خونریزی واژینال و درد لگن و شکم است که معمولاً با رشد جنین افزایش می‌یابد.

دکتر ناروی در ویدئوی دیگری توضیح داد که چگونه در حاملگی خارج از رحم، تخمک بارور شده به لوله‌های رحمی می‌چسبد، اما در موارد نادر می‌تواند از دهانه تخمدان خارج شده و به دیواره شکم نفوذ کند. وی افزود: «ما اینها را گاهی در شکم می‌بینیم اما هرگز در کبد نمی‌بینیم. این اولین باری است که شاهد چنین پدیده نادری هستم.»

متأسفانه، این پدیده می‌تواند هم برای مادر و هم برای جنین خطرناک باشد، زیرا جنین به ندرت می‌تواند به درستی در خارج از رحم رشد کند. طبق گفته پزشکان، هرچند آنها توانستند جان بیمار را نجات دهند، اما موفق نشدند نوزاد او را نجات دهند.

این مجله پزشکی نمونه دیگری از یک زن ۲۵ ساله را شرح داده است که جنین زندۀ ۱۸ هفته‌ای او به کبدش چسبید. متأسفانه این زن پس از خروج جنین بر اثر خونریزی غیرقابل‌ کنترل درگذشت.

منبع:سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس