ایرانیان صربستان با برگزاری آیین شب یلدا به استقبال زمستان رفتند

مراسم شب یلدا با حضور ایرانیان اعم از مقیم، دانشجویان و کارمندان سفارت، رایزنی فرهنگی و وابسته نظامی کشورمان در محل سفارت با حفظ حرمت دهه اول فاطمیه بخاطر تقارن آن با شب یلدا در محل سفارت برگزار گردید

به گزارش مشرق، «رشید حسن پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه سنت شب یلدا ریشه در تفکر، تاریخ و فرهنگ بزرگ و غنی ایران دارد، گفت: پیام شب یلدا مهر، محبت و دوستی و سفره آن نمادی از برکت، تولد، زایش، حیات، روشنایی، سلامتی و فراوانی است.

سفیر کشورمان افزود: همچون که نوروز و دیگر سنت ها که سرشار از مضامین انسانی و اخلاقی و نوع دوستی می باشند نه تنها مورد پذیرش دین اسلام به ویژه مذهب شیعه قرار گرفته اند بلکه با آموزه ها و ارزش های دینی تقویت و غنا یافته اند.

وی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران سعی کرده است در هر شرایطی این میراث زیبا، امید بخش، نشاط آفرین، هویت بخش و خویشاوند ساز، آشتی ساز و مقوم خویشاوندی و خانواده را حفظ کرده و گرامی بدارد.

جشن شب یلدا یا شب چله از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که در آن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیمکره شمالی که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

این فرهنگ علاوه بر ایران در دیگر کشورها از جمله افغانستان و تاجیکستان امروزی مرسوم است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس