افشای جاسوسی عربستان از بازرس بین‌المللی در امور یمن با بدافزار اسرائیلی

بر اساس گزارش منابع مختلف، تلفن همراه بازرس سازمان ملل در امور یمن توسط مقامات سعودی با بدافزار جاسوسی اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقامات سعودی از نرم‌افزارهای جاسوسی اسرائیل «پگاسوس» برای جاسوسی از تلفن «کمال الجندوبی»  بازرس بین‌المللی در امور  یمن، استفاده کرده‌اند.

پایگاه خبری عربی ۲۱ نوشت: رسانه‌ها از جمله روزنامه گاردین و میدل ایست آی اطلاعاتی را منتشر کردند که نشان می‌داد عربستان سعودی از تلفن الجندوبی جاسوسی کرده است.

بر اساس گزارش این منابع، این  اقدام احتمالی تنها چند هفته قبل از صدور گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ در محکومیت مداخله ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

مسئول تحقیق جنایات ائتلاف سعودی در یمن هدف جاسوس‌افزار اسرائیلی قرار گرفت

تجزیه و تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد که تلفن همراه این بازرس تحت حمایت سازمان ملل که در حال بررسی جنایات جنگی احتمالی در یمن بوده، با نرم افزارهای جاسوسی ساخت شرکت « ان اس او» اسرائیل هدف قرار گرفته است.

رادیو «موزائیک» تونس به نقل از الجندوبی با تایید جاسوسی تلفن وی، دلیل آن را بررسی جنایات جنگی یمن دانست.

الجندوبی در مصاحبه دیگری با روزنامه گاردین  اعلام کرد که جاسوسی از تلفن او اقدام یک دولت  سرکش است.

در همین حال شرکت جاسوسی  ان اس او اسرائیل  اعلام کرد که مطمئن نیست اطلاعات مربوط به الجندوبی درست است یا خیر.

الجندوبی مدافع حقوق بشر از سوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به عنوان رهبر گروهی از کارشناسان بین المللی برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر در سال ۲۰۱۷ منصوب شد.

روزنامه گاردین اعلام کرد که سفارت عربستان در خصوص اتهامات الجندوبی و نتایج آزمایشگاه «سیتیزن لاب» اظهار نظر نکرده است.

شرکت «ان‌اس‌او» و سه شرکت دیگر از سال‌ها پیش مجوز رسمی از رژیم اسرائیل برای همکاری با عربستان سعودی را دارند و علاوه بر این رژیم اسرائیل شرکت‌های فعال در زمینه جاسوسی را برای کار با سعودی‌ها تشویق می‌کند.

عمده فعالیت این شرکت‌ها ساخت نرم‌افزارهایی است که می‌تواند گوشی تلفن همراه را هک کرده و به محتویات آن دسترسی داشته باشد. سعودی‌ها از این فناوری برای جاسوسی از مخالفان و روزنامه‌نگاران استفاده می‌کنند.

شرکت « ان اس او» همچنین مقامات عالی رتبه در ترکیه ، امارات متحده عربی و لبنان و بسیاری از مخالفان رژیم سلطنتی سعودی را مورد هدف قرار داد و نشان داد که این یک شرکت عامل سعودی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس