کد خبر 1316001
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
موج اعتراضات از ایران به عراق رسید/ محکومیت یونس محمود مثل مهدوی کیا به خاطر هم‌سویی با صهیونیست‌ها

اعتراضات مردمی به حضور ستارگان فوتبال اعراب و آسیا در یک بازی عادی سازی روابط با صهیونیست ها از ایران به عراق رسید.

به گزارش مشرق، حضور مهدی مهدوی کیا مربی امیدهای ایران در بازی نمادین فیفا برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، در کشورمان اعتراضات زیادی را ایجاد کرده است.

* موج اعتراضات گسترده به اقدام ناشایست مهدوی کیا

این دیدار نمادین به مناسبت تایید شدن تورنمنت جام کشورهای عربی بعد از ۶۰ سال از سوی فیفا به میزبانی قطر برگزار شد. مهدوی مهدوی کیا در ترکیب تیم اعراب به عنوان میهمان افتخاری حضور داشت و نماینده ایران در این میدان به شمار می رفت.

بیشتر بخوانید:

مهدوی کیا حامل پرچم رژیم اشغالگر شد!/ خشم صهیونیست‌ها از ستارگان عربستانی و عمانی حامی فلسطین +عکس

محکومیت اسطوره عراق مثل مهدوی کیا

جنجال از زمانی آغاز شد که حضور آورام گرانت اسرائیلی به عنوان مربی تیم منتخب جهان خبرساز شد. بسیاری از مسلمانان و کاربران مجازی این بازی را حربه صهیونیست ها برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی عنوان کردند.

* واکاوی بازی نمایشی فیفا برای عادی سازی روابط برای صهیونیست‌ها

از طرف دیگر فیفا با همدستی صهیونیست ها یک پیراهن برای این بازی نمادین طراحی کرد و پرچم رژیم اشغالگر را روی آن چاپ کرد. تمام این دلایل نشان دهنده این است که فیفا برای برگزاری این بازی نمایشی برنامه قبلی داشته و می خواسته به بهانه رسمیت دادن به جام فوتبال اعراب بعد از ۶۰ سال، رژیم صهیونیستی را وارد این موضوع کرده تا عادی سازی روابط را از این طریق به دنیا مخابره کند.

محکومیت اسطوره عراق مثل مهدوی کیا

دو نکته اصلی از این بازی نمایشی که دست های پشت پرده صهیونیست ها را بیش از پیش پررنگ تر نشان می دهد، این است. اول اینکه یک مربی صهیونیست روی نیمکت تیم منتخب جهان قرار گرفت تا مقابل ستارگان سابق فوتبال اعراب قرار بگیرد و با آنها در یک بازی نمادین شرکت کند.

دومین دلیلی که نشان می دهد فیفا با صهیونیست ها همکاری می کند تا روند عادی سازی روابط این رژیم جعلی با کشورهای عربی و مسلمان هموار شود، طراحی پیراهن با پرچم رژیم کودک کش روی پیراهن است.

* اعتراضات از ایران به عراق؛ یونس محمود مثل مهدوی کیا محکوم شد

حضور مهدوی کیا در این دیدار نمادین در مسیر اهداف صهیونیست ها، از روز گذشته موج انتقاد زیادی را در کشورمان ایجاد کرده و بسیاری از مخاطبان خواهان عذرخواهی یا برخورد با این مربی امیدهای ایران شدند.

محکومیت اسطوره عراق مثل مهدوی کیا

اما موج انتقادات از حضور ستارگان مسلمان در این رقابت، به کشورمان ختم نشده و به عراق هم کشیده شده است. موج بزرگی به خاطر حضور یونس محمود کاپیتان سابق تیم ملی و نائب رئیس فعلی فدراسیون این کشور در این بازی ایجاد شده است.

مهدوی کیا به خاطر حضورش در این دیدار نمایشی و اقدام تعجب برانگیزش با بر تن کردن پیراهنی که منقش به پرچم رژیم اشغالگر قدس است، مورد سرزنش بسیاری از مردم قرار گرفته و این انتقادات همچنان ادامه دارد.

* برکناری نائب رئیس فدراسیون عراق مطالبه مردم 

عراقی ها هم بعد از اعتراض ایرانی ها وارد عمل شدند و با ایجاد کمپین های گسترده در فضای مجازی خواهان برکناری اسطوره فوتبال کشورشان از سمت نائب رئیسی فدراسیون شدند. این همدلی مسلمانان و روشن فکران جهان در محکومیت اقدام ناشایست نشان می دهد مردم بیش از پیش آگاه تر شده و می دانند دشمن صهیونیست از هر ابزاری برای هویت دادن به رژیم جعلی اش استفاده می کند.

محکومیت اسطوره عراق مثل مهدوی کیا

با وجود موج انتقادها و محکومیت های فراوان از سوی مردم به خاطر حضور ناشایست مهدوی کیا در این بازی فیفای صهیونیست اما تاکنون فدراسیون فوتبال کشورمان واکنشی به این موضوع نداشته و همچنان سکوت می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    16 4
    اول مگه مهدوی کیا عرب هست که در تیم منتخب اعراب بازی کرده؟! دوم با نماد جنگ که پرچم رژیم اشغالگر و متجاوز اسراییل هست بازی صلح مگه برگذار میکنند؟! پس هرجا پای مافیای صهیونیسم در میون باشه ادعاهای ایرانی بودن رنگ میبازه؟ فدراسیون مسئول مستقیم این افتضاح هست.
  • محمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 1
    مهدوی کیا اشتباه کرده بایدعذرخواهی کنه
  • هادی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 0
    چندش اور است ،اخراج
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 2
    لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست ولش کنید بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس