به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: گابریل بوریک فعال سیاسی ۳۵ ساله و چپ گرا توانست در انتخابات شیلی بر راست گرایان افراطی و طرفداران ایالات متحده غلبه کند و رئیس جمهور این کشور شود.

بدین ترتیب شیلی یکی دیگر از کشورهای منطقه آمریکای جنوبی خواهد بود که به صف مخالفان نظام سرمایه داری و سیاست های واشنگتن می پیوندد.

نکته جالب اینجاست که اندیشه چپ در آمریکای لاتین از چنان قوامی برخوردار است که با وجود فشارهای شدید آمریکا به ونزوئلا و کمبودهای بسیار ناشی از آن در این کشور نفت خیز ، بازهم مردم آن منطقه به سوسیالیست ها اعتماد می کنند و آن را راه رهایی می دانند.

 بی شک انتخاب گابریل بوریک جمهوری اسلامی ایران را نیز خوشحال خواهد کرد زیرا پیروزی مخالفان آمریکا به معنای روابط بهتر تهران و سانتیاگو خواهد بود.

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سس IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 8
    چقدر شما ساده اید تمام شد دوران دشمن دشمن من دوست منه با همین طرز فکر جاهای مختلف سرمایه گذاری کردید و ضرر هنگفت مالی کردیم امروز کشور ها دنبال منافع خودشون هستن و برای جلب سرمایه خارجی سعی میکنن کشورشون و با کمترین ریسک مدیریت کنن امروز به خاطر تحریم ها هزینه دوستی با ایران آنقدر بالاست که شک نکنین شیلی به سمت ما غش نخواهد کرد همون طور که دیگران غش نکردن و دلیل اون هم الزاما دشمنی با ایران نیست همون مثل قدیمیه که سری که درد نمیکنه و دستمال نمیبندن
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      0 0
      راست میگه دیگه، عین ترکیه بپرین تو بغل یانکی‌ها تا مثل اونجا پیشرفت کنین!!! خخخخخخخ
    • بینام IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      0 0
      افزایش تعداد کشورهایی که جلوی زورگویی های آمریکا بایستند ، یعنی پایان هژمونی آمریکا ، یعنی منزوی شدن آمریکا ، یعنی نابودی سلاح دلار و تحریم بله عزیز ، نابودی ، سرنوشت قطعی همه ی ظالمان در تاریخ است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس