کد خبر 1315622
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تارنمای ریسپانسیبل‌استیت‌کرافت نوشته است که بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و دیوید بارنیا، رئیس موساد در سفر خود به آمریکا دولت بایدن را تحت فشار قرار دادند تا در اقدامی نظامی شرکت نماید که موجب شود ایران «موضع خود را در میز مذاکره تعدیل کند». به باور نویسنده چنین اقدامی، ایران را تهاجمی‌تر خواهد کرد.

 اکنون حتی مقامات اسرائیلی نیز به تبعات خروج از برجام واقف شده‌اند. ژنرال بازنشسته اسرائیلی اسحاق‌بن‌اسرائیل به بلومبرگ گفت: «تلاش های نتانیاهو برای متقاعد کردن دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای بدترین اشتباه استراتژیک در تاریخ اسرائیل بوده است.»

 هر گونه حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران، دیگر بازیگران منطقه‌ای را نیز درگیر خواهد کرد. از یک‌سو حزب‌الله و حماس علیه اسرائیل و از سوی دیگر گروه‌های عراقی در کنار انصارالله علیه عربستان، امارات و بحرین ممکن است وارد نبرد شوند. قیمت نفت افزایش خواهد یافت و عادی‌سازی اعراب با اسرائیل نیز مختل خواهد شد.

 در این یادداشت آمده است: ناسیونالیسم ایرانی در کنار نفرت بخشی از ایرانیان از آمریکا، موفقیت هر گونه حمله نظامی آمریکا به ایران را زیر سؤال خواهد برد. علاوه بر اینکه تجربه افغانستان و عراق پیش روی نخبگان آمریکایی است و در این کشور نیز کسی مدافع یک نبرد دیگر در خارج از مرزها نیست.

 مقامات آمریکایی باید از وارد شدن به بن‌بستی که تنها دو گزینه، انفعال یا جنگ را به تصویر می‌کشد، اجتناب کنند. واشنگتن همچنین باید برای تل‌آویو روشن کند که حمله اسرائیل به ایران پیامدهای منفی جدی برای روابط آمریکا و اسرائیل خواهد داشت. نویسنده بیان داشته که زمان گفتگوهای صادقانه و متفکرانه با خود و شرکایمان فرارسیده است.

لفاظی‌های اخیر مقام‌های رژیم صهیونیستی موجب نگرانی برخی نخبگان آمریکایی شده است. زیرا برخلاف آن‌چه در ابتدا تصور می‌شد، نفتالی‌بنت رویکرد خصمانه نتانیاهو را در قبال برجام در پیش گرفته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    29 7
    هروقت اسقاطیل از پس نوار غزه براومد، بیاد صحبت کنه!
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      تحت هیچ شرایطی نباید دوباره پروتکل الحاقی را بپذیریم جتی اگر تحریمها لغو نشوند. باید در مسیر خنثی سازی تحریمها با تمام قدرت ادامه دهیم وآژانس هم همان پادمان برایش کافیست. اگر پروتکل الحاقی را نپذیریم و تحریمها را با کار مضاعف خنثی کنیم و تهدید به خروج از ان پی تی کنیم آنگاه پس از مدتی خواهید دید که غربیها برای اجرای همان پادمان به شما التماس خواهند کرد.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    10 2
    نه پس، ایده خوبی باشه؟
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    12 2
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    17 1
    بزنید، تا ده ها هزار بار بخورید و از صحنه روزگار محو می شوید.منتظر کوچک ترن خطا هستیم.
  • FR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    11 1
    اسراییل از ترس مرگ می‌خواد خودکشی کنه و البته خیلی ها موقع خودکشی دیگران راهم آسیب میزنند
  • DE ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    7 1
    تارنمای ریسپانسیبل‌استیت‌کرافت نوشته است (چه کسی بهت گفته ریسمان تو سیبیلته هاور کرافت؟ ) که بنی قاطر، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و دیوید قِرنیا، رئیس موساد در سفر خود به آمریکا دولت بایدن را تحت فشار قرار دادند تا در اقدامی نظامی شرکت نماید که موجب شود ایران «موضع خود را در میز مذاکره تعدیل کند». به باور نویسنده چنین اقدامی، ایران را تهاجمی‌تر خواهد کرد.دم سیبیلت گرم دُرُس گفتی
  • نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    هر وقت از پس لبنان و فلسطین بر اومدید درمورد جنگ با ایران فکر کنید
  • ناشناس IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 1
    الکی آتش معرکه زیاد نکنید تحریم فشار اقتصاد با مقاومت مسولین بهانه نکنید ک کل اختلاس مال مسولین نالایق هست تورم ناشی از کم کاری مسولین و بخشی گرانی تورم بخشی از نقشه مسولین و... تمام
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 2
      خودت فهمیدی چی گفتی؟ عربستان کلاس فارسی ندارین؟
  • مجتبی زنجانی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    نیت اسراییل روشن است فقط میخواهدآتش جنگ راروشن کندوخودش روکناربکشدتاآمریکاروواردجنگ کندحیله ای که توسط منافقین هم انجام گرفت.
  • علیرضا IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    متاسفانه یک عده ظاهرنماهای غرب پرست باژست انقلابی ویقه بسته،چنان درحضورامام خامنه ای دست بقلم وگوش بفرمان ولی درعمل برمبنای تفکرات غلط وتجربه شده اعتمادبه استکبارعمل میکنند که ماحصل ان برجام نافرجام میشود،هرزمان ازفرامین ودستورات رهبری فاصله گرفتند خسارات جبران ناپدیربرملت ونظام تحمیل شد به امیدفهم وصداقت مسئولین
  • حسین ارومیه IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    بخدا این حرفهاراکه میشنوم چنان فشارم میره بالا که هرچقدرصهیونیست است دونه بدونه باپاسخ کوبنده مواجه خواهدشدکه کل دنیادردفترخاطرات خودشون این روزراازیادنبرندفقط منتظرکوچکترین اشتباه بنی قاطرهستیم آسمان اسرائیل چنان روشن میشود که سوزن رادرکاح تیرببینندازماگفتن
  • FR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    وقتی جرات انجام آنرا نکنیم ایده خوب و بد فرقی نداره
  • تتت IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    نتانیابو اگر حواسشو جمع نکنه............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس