کد خبر 1315463
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
خودرو

نیو ET۵ به عنوان جدیدترین محصول کمپانی چینی نیو (NIO) معرفی شد. این کمپانی چینی به طور خاص خودروهای برقی پرمیوم را تولید می کند و حالا با ET۵ می خواهد سهم بیش تری از این بازار داشته باشد.

به گزارش مشرق، گرچه هنوز بسیاری از خودروسازان چینی به الگوبرداری و پیاده سازی طرح خودروهای اروپایی و حتا کره ای مشغول اند، اما کمپانی های دیگری در این کشور وجود دارند که سبک منحصر به فرد خود را در طراحی دارند و استانداردهای بالاتری را نسبت به دیگر خودروسازان ارائه می دهند. بررسی محصولات برقی چینی به ما نشان می دهد که خودروهای دو کمپانی اکسپنگ و نیو در مدرن ترین سطح ممکن تولید می شوند و توان رقابت با خودروهای پرچم‌دار این رده مثل تسلا را نشان داده اند. کمپانی نیو به تازگی از جدیدترین محصول خود با نام نیو ET۵ پرده برداشته است که این خودرو در رده سدان های کامپکت قرار می گیرد و رقیب خودروهایی مثل تسلا مدل ۳ و یا ب ام و i۴ است.


طراحی نیو ET۵
 
اگرچه کمپانی سگمنت این خودرو را سدان کامپکت یا کوچک معرفی کرده است، اما ظاهر این خودرو بیش تر ماهیت لیفت بک دارد. در خطوط طراحی سبک خاص نیو را می بینیم که پیش تر در اولین سدان این نشان با نام ET۷ هم دیده می شد و در واقع، نیو ET۵ همان طراحی ET۷ را در ابعاد کوچک و کامپکت شده دارد. سبک کلی نیو در طراحی خودروهایش شامل خطوط ظریف بدنه با المان های مدرن و با محوریت آیرودینامیکی بودن می شود. این تمرکز بر آیرودینامیک بودن باعث شده است ضریب درگ، بسته به مدل، در خودروهای نیو تا ۰٫۲۴ پایین بیاید.

برقی کاپکت نیو ۴,۷۹۰ میلی متر طول، ۱,۹۶۰ میلی متر عرض و ۱,۴۹۹ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو به ۲,۸۸۸ میلی متر می رسد. این فاصله محوری زیاد در نیو ET۵ باعث می شود فضای راضی کننده ای را درون کابین داشته باشیم. با بررسی اعداد ذکرشده متوجه می شویم که ET۵ در تمام ابعاد کمی از تسلا مدل ۳ بزرگ تر است و همین باعث می شود جادارتر از رقیب آمریکایی خود باشد.

مشخصات فنی نیو ET۵
 
محصول جدید نیو مجهز به دو پیشرانه برقی می شود که سوار بر دو محور تأمین نیرو را انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی این دو پیشرانه به ۴۸۳ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر خواهد بود. براساس اطلاعات منتشرشده، نیو ET۵ در ۴٫۳ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد و برای ترمزگیری در این سرعت خودرو به کلیپرهای ۴ پیستونه مجهز می شود تا حالت ایستایی خیلی زود در آن رقم بخورد.

براساس استاندار پیمایش خودروهای سبک در چین (CLTC)، نیو ET۵ قابلیت پیمایش ۵۵۰ کیلومتر را با هر بار شارژ را با پک باتری ۷۵ کیلووات ساعتی دارد. این پیمایش با پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی به ۷۰۰ کیلومتر می رسد و با پک باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی عدد پیمایش عالی ۱۰۰۰ کیلومتری را برای پیمایش این خودرو خواهیم داشت. البته نباید فراموش کنیم که اعداد مربوط به پیمایش در استانداردهای چین تاحدی غیرواقعی هستند و استاندارد EPA آمریکا دقیق تر خواهد بود.



امکانات و کابین نیو ET۵
 
در محصول جدید نیو آخرین سیستم نیمه خودران این کمپانی به کار رفته است که کمپانی تضمین می کند این خودرو بدون هیچ مشکلی در مسیرهایی مثل بزرگراه ها و باتری ها به صورت خودران جابه‌جا شود. مجموعه امکانات ذکرشده، در ابتدا به صورت رایگان در اختیار مشتریان است و پس از آن، اشتراک ماهیانه باید برای آن پرداخت شود. نیو ET۵ یکی از خودروهایی است که با جایگاه های تعویض باتری نیو همگام سازی شده و پس از افتتاح گسترده این جایگاه ها می توان تعویض سریع باتری را جایگزین شارژ طولانی مدت آن کرد.


درون کابین طراحی مینیمال و البته مدرن است و شبیه به ET۷ می توان گفت که کمپانی سبک جذاب خود را برای طراحی کابین پیدا کرده است و کابین این خودرو شبیه به هیچ خودروی دیگری نیست. صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی HDR جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل داده و صفحه نمایش دیگری در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، کمپانی نیو با دو کمپانی NREAL و Nolo همکاری مشترک را برای استفاده از عینک های VR و AR در این خودرو انجام داده است که هنوز مشخص نیست کارایی این سیستم های واقعیت مجازی در این خودرو چگونه است. علاوه بر امکانات ذکرشده، در این خودرو سیستم نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ مختلف را داریم و سیستم صوتی دالبی و سوییچ هوشمند در این خودرو دیده می شوند که در ET۷ هم دیده بودیم.



قیمت و زمان عرضه نیو ET۵
 
 براساس اطلاعات منتشرشده ET۵ اواخر سال آینده با قیمت پایه حدود ۵۱ هزار دلار در چین عرضه می شود. کمپانی نیو هنوز در مورد دیگر بازارهای هدف به طور دقیق صحبتی نکرده است، اما عنوان شده که این خودرو برای کسب پنج ستاره ایمنی در چایناانکپ و یوروانکپ مهندسی شده است و این یعنی، نیو ET۵ را در قاره سبز خواهیم دید. همچنین کمپانی چینی نیو عنوان کرده است سفارش گذاری جدید برای سدان بزرگ ET۷ هم در سال آینده انجام می شود و این خودرو علاوه بر چین در کشورهای آلمان، نروژ، هلند، سوئد و دانمارک عرضه خواهد شد و پس از آن، برنامه عرضه در ۲۲ کشور دیگر تا سال ۲۰۲۵ در دستور کار این کمپانی است.

نیو ET۵ برای رقابت با تسلا مدل۳ +عکس

نیو ET۵ برای رقابت با تسلا مدل۳ +عکس

نیو ET۵ برای رقابت با تسلا مدل۳ +عکس

نیو ET۵ برای رقابت با تسلا مدل۳ +عکس

نیو ET۵ برای رقابت با تسلا مدل۳ +عکس

منبع:اسب بخار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    فکر کنم با این روندی که چین در خودروسازی طی میکنه تو یک دهه آینده میتونه جا پای خودروسازهای ژاپنی بذاره،تو طراحی که به بلوغ کامل رسیدن قطعا تو کیفیت هم میتونن پیشگام بشن
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 1
    این که همون کپی تسلاست خخخخ چینی جماعت فقط کپی بلده برای اینکه مغز خوب کار کنه باید شیر و تخم مرغ بخوری نه خفاس و سوسک خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس