غلبه اومیکرون در ایرلند/ واکسیناسیون در ایتالیا برای همه مشاغل اجباری می‌شود

وزیر بهداشت ایرلند از غلبه سویه جدید اومیکرون در کشورش خبر داده و رسانه‌های ایتالیایی از برنامه دولت برای گسترش طرح واکسیناسیون اجباری برای همه مشاغل از اول ژانویه خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، سویه جدید اومیکرون همچنان در اروپا در حال گسترش است و بعد از انگلیس حالا در ایرلند هم غالب شده است.

غلبه سویه اومیکرون در ایرلند

وزیر بهداشت ایرلند اعلام کرد که بر اساس ارزیابی های اخیر ۵۱.۶ درصد همه موارد ابتلا به کرونا دراین کشور بر اثر آلودگی به سویه اومیکرون است.

مشاور ارشد پزشکی دولت ایرلند هم اعلام کرده که کم تر از دو هفته طول کشید تا اومیکرون به سویه غالب کرونا در ایرلند تبدیل شد.وی افزود: این نشان می دهد این سویه تا چه اندازه مسری است. وی کاهش ارتباطات را در این شرایط ضروری اعلام کرد.

امروز صبح هم انگلیس اعلام کرد که اومیکرون به سویه غالب در این کشور تبدیل شده و وزیر بهداشت انگلیس خبر داد که ۶۰ درصد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در اثر آلودگی به سویه جدید اومیکرون است.

تشکیل جلسه بحران در اسپانیا

اسپانیا هم تشدید محدودیت های کرونایی را در دستور کار قرار داده است. پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان یک جلسه اضطراری تشکیل داده است.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در کنفرانس ویدئویی با روسای مناطق خودمختار باید به مسئله تشدید اقدامات کرونایی پرداخته شود. نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که اومیکرون می تواند به زودی در اسپانیا به سویه غالب کرونا تبدیل شود.

وی تاکید کرد که خطر این ویروس با وجود نرخ واکسیناسیون ۹۰ درصد برای همه شهروندان واقعی است. شاخص ابتلای هفتگی در اسپانیا در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۳۲۰ است. نخست وزیر اسپانیا اعلا کرد: ما نمی توانیم این شاخص ابتلا را تحمل کنیم و باید تلاش های خود را افزایش دهیم.

وی در عین حال اعلام کرد که در حال حاضر هیچ وضعیت اضطراری و یا اعمال قرنطینه در دستور کار نیست.

واکسیناسیون برای همه شاغلان در ایتالیا اجباری می شود

ایتالیا هم واکسیناسیون اجباری برای همه شاغلان را در دستور کار قرار می دهد. به گزارش رسانه های ایتالیایی دولت در حال برنامه ریزی برای گسترش طرح واکسیناسیون اجباری برای همه شاغلان از ماه ژانویه است. تا به حال واکسیناسیون تنها برای کارمندان بخش های بهداشت و درمان، مدارس، پلیس و ارتش لازم بود.

"فرانکو لوکاتلی"، یکی ازمهم ترین مشاوران علمی دولت ایتالیا هم در سخنانی گفت: اقدامات بیشتر باید از افزایش بیش از حد موارد ابتلا در دوران تعطیلات جلوگیری کند. وی افزود: برخی از اقدامات مانند طرح اجباری استفاده از ماسک در خارج از منزل به زودی اعمال می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ --------- که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس