به گزارش مشرق، یئون سانگ-هو، کارگردان قطار بوسان (Train to Busan ) و خالق سریال کره ای عازم جهنم( Hellbound ) برای نتفلیکس در مورد مقایسه های اخیر سریالش با بازی مرکب (Squid Game) اظهارنظر کرده است، دو سریال کره ای محبوب این روزهای نتفلیکس که رکوردهای بسیاری را شکسته اند. سریال عازم جهنم Hellbound در مورد واکنش های جامعه اخیر به اتفاقات ماوراءالطبیعه و غیرقابل توضیح است و اینکه چطور این واکنش ها در بدی و ترسناکی از آن اتفاقات پیشی می گیرند. داستان این سریال در یک نسخه جایگزین از زمین آغاز می شود، جایی که به شهروندان گفته می شود چه زمانی خواهند مرد و چه گناهی باعث می شود که به جهنم بروند، اتفاقی که باعث وحشت گسترده می شود.
این اتفاق باعث می شود که جامعه به دو بخش تقسیم شده و این دو گروه به یکدیگر اعلان جنگ بدهند. از این طریق است که سریال عازم جهنم با تم های اجتماعی و سیاسی بازی می کند که برای مخاطب آشنا هستند. اوایل سال جاری نیز سریال بازی مرکب جهانیان را حیرت زده کرد و به گزارش نتفلیکس، بیش از ۱.۶۵ میلیارد ساعت توسط مشترکان این سرویس تماشا شد. سریال عازم جهنم در ماه نوامبر منتشر شده و همانند سریال کرهای قبلی نتفلیکس بسیار معروف شد. همین موضوع باعث شد که بسیاری عازم جهنم و بازی مرکب را با هم مقایسه کنند. اکنون در مصاحبه ای با نیویورک پست، سانگ-هو از مقایسه سریال خود با بازی مرکب می گوید.
کارگردان سریال عازم جهنم در این باره می گوید: «به نظر من، عازم جهنم و بازی مرکب تفاوت های خاص خودشان را دارند و دلیل علاقه مردم به آن ها نیز چیزی کاملاً متفاوت است. هر دوی آن ها محبوب شدند زیرا چیزی داشتند که مردم می توانستند با آن ارتباط برقرار کرده و درک کنند. به باور من هر کسی سطح خاصی از ترس و تاریکی در درون خود دارد و به نظرم این جهان شمول است. از این رو وقتی داشتم عازم جهنم را می ساختم، می خواستم بفهمم چه نوعی از امید را می توان از ترسی که در درون همه ماست، بیرون کشید. مدت زمان زیادی نیست که درام های کره ای به چنین تم های تاریک وآخرالزمانی می پردازند. در مورد فیلم های سینمایی این اتفاق از مدت ها قبل رخ داده اما در تلویزیون تقریباً همه چیز به عشق و کمدی های رمانتیک مربوط بوده است».
خالق سریال عازم جهنم در ادامه صحبت هایش می گوید: «تنها ۳ یا ۴ سال پیش بود که درام های کره ای به این ژانرهای تاریک ورود کردند. فکر می کنم که یک سری تغییرات محیطی در این صنعت رخ داده است و بسیاری از خالقان در عرصه فیلم به صنعت درام تلویزیونی وارد شده اند و به همین خاطر است که آن ها این تم های درام تاریک تر را با خودشان آوردند. فکر نمی کنم برای محبوب شدن در سطح بین المللی، سریالی باید حتماً تاریک باشد. اینکه سریال های بازی مرکب و عازم جهنم پشت سر هم تم هایی تاریک داشتند یک اتفاق بود.سقوط بر روی تو( Crash Landing on You ) و دهکده ساحلی چاچاچا( Hometown Cha-Cha-Cha ) هم دو سریال کره ای محبوب در سطح بین المللی هستند که داستانی بسیار شاد دارند. از این رو، فکر می کنم که کره ژانرهای بسیار متفاوتی برای ارائه دارد. به نظرم خالقان روی ژانرهایی تمرکز دارند که قبلاً نمی توانستند دنبال کنند. قبل از این، تم های اصلی عاشقانه و کمدی رمانتیک بودند و اکنون شرایط در حال تغییر است و به همین خاطر ما سریال های تاریک تری داریم».
منبع: روزیاتو