هشدار نسبت به زمین گیر شدن آمریکا دربرابر کرونای اومیکرون

برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند که شیوع سریع ویروس کرونای اومیکرون در سراسر آمریکا سیستم مراقبت بهداشتی این کشور را زمین گیر خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، در حالی که تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونای اومیکرون در حال انجام است، به گفته کارشناسان، شیوع سریع این ویروس در سراسر آمریکا احتمالاً سیستم مراقبت بهداشتی این کشور را زمین گیر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اُمیکرون بیشتر در مجاری تنفسی رشد می‌کند

گفته شده که انتظار می‌رود این نوع ویروس کرونا در هفته‌های آینده به سویه غالب در سراسر آمریکا تبدیل شود.

ببینید:

فیلم/ سونامی امیکرون در انگلیس

کارشناسان می‌گویند که پس از گذشت نزدیک به دو سال از یک بیماری همه گیر که باعث مرگ بیش از ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا و فشار بیش از حد به بیمارستان‌ها شده است، سیستم درمانی آمریکا شانس چندانی برای مقابله با موج جدید کرونا ندارد، بویژه آن که هنوز ثابت نشده که کرونای اومیکرون در برابر سویه های قبلی شدت عفونت کمتری دارد.

بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده در روز جمعه به طور میانگین روزانه ۱۲۱۷۰۷ مورد جدید کووید -۱۹ را ثبت کرده است. داده‌ها نشان می‌دهد که در چهارده ایالت تعداد بیماران طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل حداقل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین مقامات بهداشتی کالیفرنیا روز جمعه گفتند که شاهد روند صعودی تعداد بستری‌ها هستند و بر نیاز به واکسیناسیون و واکسن‌های تقویت‌کننده تاکید کردند. در نیویورک نیز مقامات گفتند که بالاترین میزان بستری شدن در بیمارستان را در مقایسه با ماه‌های گذشته ثبت کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 1
    اومیکرون جان یکم زودتر لطفا، همین 2021 کارو تموم کن، ممنون!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس