کنکور نمایه

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور، گفت: اگر قرار باشد که دروس عمومی فقط در کنکور تأثیر داشته باشند، پس عملا کلاس‌های دروس عمومی تعطیل می‌شود.

به گزارش مشرق، علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور، با اشاره به مصوبه اصلاح کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزیر وقت علوم در بهمن سال ۹۶، طبق نظرسنجی سازمان سنجش، ۸۵ درصد داوطلبان تمایل به تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور ندارند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که جمع زیادی از معلمان دروس ادبیات، دینی، زبان انگلیسی و زبان عربی نسبت به مصوبه جدید تغییرات کنکور معترض هستند.

امرایی با پیشنهاد این موضوع که شورای عالی انقلاب فرهنگی، پرسشنامه‌ای در بین معلمان دروس عمومی منتشر کند، گفت: معلمان دروس عمومی نسبت به اهمیت ندادن به این دروس در کنکور گلایه دارند.

وی ادامه داد: یکی از معلمان دروس عمومی می‌گفت که چند وقت پیش یکی از شاگردانش پیام فرستاده است که کلاس کنکور زیست دارم و اگر به بنده اجازه دهید، از این به بعد برای درس‌های ادبیات به کلاس نیایم زیرا ادبیات در کنکور نمی‌آید. 

* مصوبه شورای عالی عملا کلاس‌های دروس عمومی را تعطیل می‌کند

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور با بیان اینکه دروس پایه‌های دهم و یازدهم اصلا در امتحان نهایی تأثیری ندارد، گفت: اگر قرار باشد که دروس عمومی فقط در کنکور تأثیر داشته باشد پس عملا کلاس‌های دروس عمومی تعطیل می‌شود و بحران به وجود می‌آید. 

وی تصریح کرد: دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور ۱۱ ایراد مهم به مصوبه اصلاحات کنکور دارد که چندی پیش به رئیس‌جمهور ارسال کرد و در نامه‌ای مجدد از رئیس‌جمهور خواستار پیگیری شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید DE ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    متاسفانه ادبیات فارسی دانش آموزان همینطور ضعیف هست با این طرح که دیگه اصلا اهمیت نمیدن
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 3
    بنویسیم تاثیر سوابق تحصیلی بخوانیم تحمیل مدارک غیرانتفاعی در ضمن حذف دروس عمومی اشتباه محض است همینجوری اش هم دانش اموزان باهویت ملی و دینی بیگانه هستن اگر هم بخواهد فارسی و دینیو عربی هم حذف شود یعنی الیناسیون فرهنگی و اجرای 2030 در قالب کنکور.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 5
    با حذف عمومی ها فقط فارسی و دینی و عربی که هویت ایرانی و اسلامی ماست حذف می شود و زبان انگلیسی یکه تاز می شود چون هم در اموزشگاههای کل کشور به طور جدی تدریس می شود و حتی در کنکور کشور هم کنکور ویژه ای برای عاشقان ان اختصاص یافته است
    • US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      3 0
      شماها دیگه چه موجوداتی هستید که از آموزش زبان بین‌المللی هم می‌ترسین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس