کد خبر 1314978
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
کتاب زندگینامه آقای خمسه

اجرای خمسه و داریوش مهرجویی و خاطرات همکاری‌های مختلف با اکبر عبدی و دیگر چهره‌های سینمایی و نکته‌ها و خاطرات پرشمار بازی در نقش باباپنجعلی و همه فصل‌های سریال پایتخت.

به گزارش مشرق، علی رستگار نویسنده  درباره نگارش کتابی درخصوص علیرضا خمسه گفت:کتاب ماموریت آقای شادی با زیرعنوان (آنچه همیشه می‌خواستید درباره علیرضا خمسه بدانید، ولی می‌ترسیدید بپرسید) به نوعی کتاب زندگینامه‌ای آقای علیرضا خمسه، کمدین و بازیگر محبوب سینمای ایران است؛ یک گفت‌وگوی بلند درباره کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی و همه فیلم‌های سینمایی و همه نمایش‌های صحنه‌ای و آثار مهم و به یادماندنی ایشان.

او در پاسخ به این سوال که آیا این کتاب، به روایت علیرضا خمسه است یا نه هم گفت: این کتاب، روایت و به قلم آقای خمسه نیست و ایشان فقط به انبوه سوالاتی که درباره زندگی و آثارشان پرسیده می‌شود، پاسخ می‌دهند. پاسخ‌هایی که پر از نکته‌های جذاب و خاطرات خواندنی است و به نوعی بخش مهمی از تاریخ شفاهی سینما و تلویزیون ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و سال‌های بعد را روایت می‌کند.

رستگار درباره چهره‌هایی که برای این کتاب یادداشت نوشته‌اند هم توضیح داد: خانم گلاب آدینه و آقایان امین تارخ، حمید جبلی و رضا کیانیان لطف کردند و به اعتبار آقای خمسه و دوستی و همکاری با ایشان، یادداشت‌هایی برای این کتاب نوشتند.

این نویسنده درباره جذاب‌ترین بخش خاطرات این کتاب عنوان کرد: واقعا به قدری آقای خمسه خوش‌سخن، طناز و کمدین هستند که همه بخش‌های این کتاب به خاطر این ویژگی‌های ایشان جذاب و خواندنی است؛ از خاطرات کودکی و نوجوانی و دوران تحصیل و شاگردی زنده‌یاد کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) و شیطنت‌های مدرسه‌ای و ماجراهای سربازی گروهبان دوم خمسه بگیرید تا ماجرای خمسه و داریوش مهرجویی و خاطرات همکاری‌های مختلف با اکبر عبدی و دیگر چهره‌های سینمایی و نکته‌ها و خاطرات پرشمار بازی در نقش باباپنجعلی و همه فصل‌های سریال پایتخت.

رستگار درباره زمان نگارش کتاب بیان کرد: این گفتگوها حدود دو سال طول کشیده است و سعی کردیم هیچ نکته‌ای در کارنامه آقای خمسه از قلم نیفتد. ایشان هم با صبوری، به سوالات من جواب می‌دادند؛ آماده‌سازی کتاب و انتشار آن هم پروسه‌ای طولانی بود و درنهایت صفر تا صد این کتاب، سه سال زمان برد.

گفتنی است چاپ اول کتاب ماموریت آقای شادی، در ۴۰۱ صفحه از سوی انتشارات افراز منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس