کد خبر 1314535
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
شهرداری تهران با کاهش بودجه دست به خودزنی زد

ناصر امانی گفت: شهرداری تهران برای اولین بار در طول بیست سال گذشته لایحه‌ای را به شورای شهر آورده که بودجه را کاهش بدهد.

به گزارش مشرق، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تهران درباره چرایی ضرورت اصلاح بودجه سال جاری مدیریت شهری پایتخت، گفت: اعضای شورای شهر دوره‌ی گذشته یک تبصره‌ای را در بودجه ۱۴۰۰ شهر تهران پیش بینی کرده بودند که طبق آن اگر شهرداری به این احساس رسید که میزان کسری درآمدش از بیست درصد بیشتر است باید اصلاحیه بیاورد. صحبت شهرداری این است که الان ۹ ماه از سال گذشته و ۵۵ درصد از درآمدها نسبت به سال گذشته محقق شده است.

بیشتر بخوانید:

گام شهرداری برای احیای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های منطقه ۱۷

وی ادامه داد: یعنی امروز شهرداری تهران دچار کسری ۴۵ درصدی در منابع مالی است. پس در این سه ماه باقیمانده بودجه قابل تحقق نیست؛ بنابراین شهرداری لایحه‌ی اصلاحیه‌ی بودجه را به شورای شهر ارائه داد که حجم چهل و هشت هزار میلیارد تومانی بودجه را به سی و پنج هزار میلیارد تومان کاهش بدهد. یعنی سیزده هزار میلیارد تومان از سهم اعتبارات بودجه کم بشود. ما در شورای شهر این لایحه را با یک تبصره با سقف چهل و دو هزار میلیارد تومان بستیم. یعنی ما قبول کردیم حدود شش هزار میلیارد تومان از بودجه‌ی سال جاری کسر بشود.

امانی در واکنش به اینکه در بعضی محافل از تصمیم شورای شهر برای کاهش بودجه‌ی سال جاری مدیریت شهری تعبیر به خودزنی شده گفت: من با کاهش بودجه مخالف بودم. اعتقاد من این بود که ما باید تلاش بکنیم که بودجه محقق بشود. هر درصدی از بودجه هم اگر محقق نشد هم نشد. مانند بودجه دولت یا بودجه‌ی سال‌های گذشته‌ی شهرداری که معمولا بین بیست تا بیست و پنج درصد از آن محقق نمی‌شده است. ضمن اینکه من معتقد بودم اگر بخش غیرنقدی بودجه را فعال می‌کردند در این صورت بودجه محقق می‌شد. متاسفانه به خاطر جوسازی‌هایی که در دوره گذشته‌ی مدیریت شهری درمورد املاک و بودجه‌ی غیرنقدی شد عمده‌ی تمرکز شهرداری روی بودجه‌ی نقدی قرار گرفت. برای همین بودجه‌ی امسال ما هشتاد درصد نقدی و بیست درصد غیر نقدی بسته شده است. البته همان بیست درصد غیرنقدی که رقمی حدود هشت هزار میلیارد تومان را در بر می‌گیرد هم محقق نشده و فقط چیزی کمتر از هزار میلیارد تومانش محقق شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر تهران اذعان داشت: اما در این باره شورای شهر دست به خود زنی نزده است. تعبیر درست این است که بگوییم شهرداری تهران خودزنی کرده است. درواقع شهرداری برای اولین بار در طول بیست سال گذشته -پیش از آن را نمی‌دانم- لایحه‌ای را به شورای شهر آورده که بودجه را کاهش بدهد. درحالی که معمولا شهرداری لوایحی که در وسط سال به عنوان اصلاحیه به شورای شهر می‌آورد برای افزایش بودجه بود نه برای کاهش آن

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس