کد خبر 1314394
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
تعهد آمریکا به بازسازی اراضی اشغالی پس از ویرانی

یک روزنامه عبری‌زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی و آمریکا در بندی محرمانه به توافق رسیده‌اند که واشنگتن پس از ویرانی اراضی اشغالی زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را بازسازی کند.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان، امروز (جمعه)، خبر دادند که دولت آمریکا در قالب «طرح دفاع مشترک اسرائیل-آمریکا»  متعهد شده است که به تل‌آویو در بازسازی زیرساخت‌ها کمک کند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از روزنامه عبری‌ «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که واشنگتن متعهد شده است برای شرایط فوق‌العاده، زیرساخت‌هایی مانند بندرها، شبکه‌های برق، ارتباطات، آب، خیابان‌ها و هر کمک دیگری که تل‌آویو بخواهد را در صورت وقوع جنگ با ایران برای بازسازی اراضی اشغالی انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، بند مربوط به بازسازی در طرح مذکور محرمانه باقی‌مانده و تنها افراد بسیار کمی از مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی از وجود آن باخبر هستند چراکه این بند به طور نهایی در سال ۲۰۱۸ تصویب شده است و چه بسا به این دلیل که «کسی باور ندارد که روزی [سرزمین‌های اشغالی] با این میزان ویرانی مواجه شود».

در ادامه این گزارش آمده است که تل‌آویو و واشنگتن تا این لحظه از یک ائتلاف نظامی صحبت نمی‌کنند و «به جای آن همکاری میان مقرهای فرماندهی اسرائیل و آمریکا» مطرح است و دو طرف در زمینه‌های اطلاعاتی، نظامی عملیات‌های مشترک دفاع هوایی از اراضی اشغالی همکاری دارند.

بنابر این گزارش، طرح دفاع مشترک پس از آن استفاده می‌شود که کابینه رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا درخواست کمک کند و رئیس‌جمهور آمریکا آن را تأیید نماید. یدیعوت آحارانوت این گام را «دور زدن ائتلاف» توصیف کرده است.

این روزنامه عبری‌زبان می‌افزاید که این گام در چند مرحله برداشته شده است و ابتدای آن هنگام جنگ اول خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ و در پی ارسال آتشبارهای پاتریوت آمریکایی برای رهگیری موشک‌ بوده است.

در ادامه آمده است که طرح دفاع مشترک در پی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ تثبیت شد؛ زمانی که یگان‌های پدافند هوایی آمریکا در اراضی اشغالی مستقر شدند و در طول جنگ دوم خلیج فارس در آنجا باقی ماندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    خخخخخحخ. یعنی شما پدرسوخته های کودک کش، زنده می مونید که براتون بازسازی کنند، بدبختهای جلاد، انتقام خیلی از عزیزان و ظلمهایی که در حق ایران کردید رو ازتون می گیریم. چه شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس