کد خبر 1313995
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تبیان نوشت: چینی‌ها که همین چند سال قبل از شدت آلودگی هوا، همدیگر را در خیابان نمی‌دیدند، چطور آلودگی هوا را شکست دادند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 1
    شوخی،: دعا کردند باد بیاد.... خخخ
  • م ق IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    در اين مقال فقط از بسته شدن معادن ذغال سنگ و جلوگيري از سوخت ان ، همراه با انرژي هاي جايگزين صحبت شد ، چطور گسترش جنگل و فضاي سبز و چرخه فتوسنتز بيان نشد؟
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    برنامه ریزی، تلاش و قانون گرایی... انشالله ما هم با همین سه کلید طلائی مثل چین میتوانیم آلودگی هوای کلان شهرهایمان را کاهش بدهیم
    • ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      16 1
      در چین مدیران برای اقتصاد ملی سعی و تلاش میکنند در ایران مدیران برای منافع شخصی
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    6 0
    چین و اروپا هر کدام ۳۰ برابر ایران برق مصرف می کنند و دی اکسید کربن تولید می کنند. مشکل ما زیاد مصرف کردن نیست بلکه بهینه مصرف نکردن است.
  • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    ریزگردهای اهواز را هم سیل از بین برد و مسولان هر چه تلاش کردند مانع رسیدن آب به کانون های ریزگردها شوند دست تقدیر خداوند مانع کارشکنی مسولان شد و سیل به کمک تالاب هورالعظیم آمد.... و خوزستان را از شر ریزگردها نجات داد.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    6 0
    لج بازی غرور کنار بزارید از چینی ها برید یاد بگیرید
  • ناشناس IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    خواستن توانستن است اگر کشور ما هم مسیو لان دلسوز وطن پرست انسان دوست داشت الان سرتاسر کویر های این سرزمین از انرژی پاک خداوند استفاده میکردن که همان باد و خورشید بود ولی برخی به خیال خود عمر جاویدان دارند مهارت فقط در اخلاص دارند انگار برای اینکار زاییده شدن دیگر نمی دانند عبادت به جز خدمت خلق نیست به امید روزی که بفهمند که عمر کوتاه است وسعی در کوتاه کردن آن نکنند نام نیک از خود به جا گذاشتن بهتر از ثروتی است که ناله وینفری در آن باشد نام نیک یعنی عمر جاویدان که در این راه باید از خیلی چیزها صرف نظر کرد تا بتوانی لا اقل عمر مفیدی کرد دنیا دار مکا فاتحه است پس نیک عمل کن تا نتیجه را ببینی لا اقل خواب راحتی داشته باشی به امید روزی همه انسان باش499
  • اعظمی۴۶۶۵ IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    با سلام مامیتوانستیم درسال۸۵با آلودگی هوای تهران مقابله کنیم.متاسفانه مسئولین نخواستند انجام بشود.تاسال۹۲ چند بار جلسه تشکیل شد.حتی مدیرکل هوای تهران درجلسه ای اظهار کردند که تا دوسال دیگرمعظل آلودگی هوا را نخواهیم داشت.جلسه درباره پردیسان ومحیط زیست بود ایشان می‌خواستند دستگاه تصفیه هوای منازل ساخته شود.وبا هوای آزاد تهران مشگلی نداشتند.اگر مسئولین وقت می‌خواستند اقدام وهزینه کنند.در مدت کوتاهی اجرایی بود.متاسفانه فقط شعار می‌دادند.تا آلودگی تمام می‌شد مقابله با آلودگی نیزفراموش میشد.
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    چین یک اقتصاد قوی دارد ما ابتدا باید کارخانه های چاپ اسکناس خود را برپا کنیم گیر اصلی همین جاست در همین تهران اگر شهرداری بیاد از فضای زیر بزرگراه ها و خیابان های مناطق شلوغ برای احداث پارکینگ های عمومی بهره ببرد که دیگر تملک هم نمی خواهد می تواند راحت یک درآمد با ثبات و درست سالی 50 هزار میلیارد تومان از همین محل داشته باشد که می شود بودجه ساخت سالی 30 کیلومتر مترو کامل با ناوگان یعنی تکمیل خطوط مترو تهران و حومه نهایتا تا سال 1415 یعنی تا سال 1415 تهران و حومه به 550 کیلومتر طول استاندارد مترو خواهند رسید آن 30 کیلومتر می شود سالی 40 هزار میلیارد تومان و 10 هزار میلیارد تومان هم می رود برای توسعه و خرید اتوبوس ها و ون های برقی + ساخت و توسعه شبکه فست شارژ برقی دوچرخه و موتورهای برقی و پیش بینی صندوقی که به مردم وام خرید دوچرخه برقی و موتور برقی بدهد ولی همه این ها کنار می ره چون بودجه نیست چون اقتصاد ما نمی کشه چون شهرداری تهران همین حالا برای احداث 1 ایستگاه مترو هم مشکل بودجه داره !!! پس قدم اول ساخت دستگاه های بزرگ چاپ اسکناسه که از روشی درست و باثبات بودجه خوبی برای هر کلانشهری تامین کنه که یک موردش همین ساخت پارکینگ هاست که مردم قطعا استقبال می کنند و یک بحش بحث مالیاته که ما هم اکنون سالی حداقل 200 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم این مالیات جمع بشه و تصویب کنند که سالی فقط 10 هزار میلیارد تومانش برای توسعه شبکه مترو و سیستم برقی تهران که توضیح داده شد و 15 هزار میلیارد تومانش برای سایر کلانشهرها اختصاص داده بشه باز به موتور چنین حرکتی قدرت می دهد مشکل فقط بودجس و نفت ما را بیچاره کرده هی نشستیم به هزار ژانگولربازی نفت بفروشیم پول نفت بیاد یک کاری بتونیم بکنیم ! درحالیکه سانت به سانت این خاک قابلیت تولید ثروت به شکل سنگین را دارد ایران می تواند حتی به بودجه سالانه 2 هزار هزار میلیارد تومان هم برسد اگر یکم شل تر این نفتو بغل کنیم .
  • AE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    ما نمی تونیم دلار ثابت نگه داریم چه پروژه بزرگی از مسولین می خواین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس