اصلاح طلبان نمایه

یک فعال اصلاح‌طلب در واکنش به تعیین افراد تاریخ مصرف گذشته برای دبیرکلی دو حزب «کارگزاران» و «اتحاد ملت» گفت: مرعشی و منصوری به جای دبیرکلی باید بازنشسته شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: سایت نامه نیوز (وابسته به طیف مدعیان اعتدال)، از قول مهدی آیتی، عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم نوشت: مدت بسیار زیادی است که جبهه اصلاح‌طلب درگیر یک سردرگمی هستند؛ دلیلش هم این است که جبهه اصلاحات در چند سال اخیر دچار شکست‌های متعدد شد و لیدر اصلاحات هم حالت بازنشسته دارد.

اکنون اصلاح‌طلبان لیدر قدرتمندی ندارند. حالا در این شرایط تغییرات جزئی مانند تغییر یک یا دو دبیرکل احزاب اصلاح‌طلب دردی از دردهای بی‌شمار اصلاحات درمان نمی‌کند و هیچ راه‌حلی هم برای مشکلات کشور به حساب نمی‌آید.

بیشتر بخوانید

تاجیک: مردم، اصلاح طلبان را «فرصت طلب» می‌دانند

واقعیت این است که حداقل برای یک دهه دوران مدیریت اجرایی اصلاح‌طلبان به پایان رسیده است و اتفاقا من این شرایط را به فال نیک می‌گیرم زیرا اصلاح‌طلبان می‌توانند در ۱۰سال پیش رو به بازسازی و نوسازی خود بپردازند.

اکنون مردم حرف اصلاح‌طلبان را قبول ندارند زیرا جبهه اصلاحات دیگر نماینده مردم نیست. در این شرایط اصلاح‌طلبان باید با واردکردن نیروهای جدید و جوان نوعی نوگرایی را در میان خود راه بیندازند و باید شاهد نواصلاح‌طلبی باشیم.

زمان آن فرارسیده که یک حزب فراگیر تشکیل دهیم. وجود احزاب پراکنده و بی‌برنامه مانند کارگزاران، اتحاد ملت، مردم‌سالاری و... نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ما نیاز داریم که طرح‌هایی نو در قالب یک حزب فراگیر مطرح شود و هر فردی از هرجای این کره خاکی بخواهد عضو این حزب شود، بتواند.

موضوع دیگر آن است که واقعا نیازمند ورود نیروهای جوان هستیم. فعالان سیاسی قدیمی اصلاح‌طلب که هنوز نامشان مطرح است، فسیل شده‌اند، حرف‌هایشان ناکارآمد است و ایده‌ای ندارند. آنها باید بازنشست شوند و عرصه را برای جوانان باز کنند؛ جوانان تحصیل‌کرده به خصوص در رشته‌های علوم انسانی که ایده‌ها و طرح‌های تازه دارند.

آقای مرعشی و خانم منصوری بازنشسته سیاسی هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند و به‌جای آنکه تازه بیایند و دبیرکل شوند، باید از گردونه خارج و بازنشسته شوند. امروز مردم حرف‌های آقای خاتمی را هم قبول ندارند، چه رسید به اینها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 1
    مردم حرف تو را هم قبول ندارند
  • سید IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    امثال مرعشی و منصوری مجالی برای بازنشستگی هم ندارند چون ملت ایشان را به تاریخ انداخته اند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس