مخالفت آمریکا با فروش هواپیماهای سوخت رسان به اسرائیل

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند در میان اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر چگونگی رسیدن به توافق با ایران، واشنگتن اعلام کرده که هواپیماهای سوخت رسان را تا پایان سال ۲۰۲۴ به تل آویو تحویل نخواهد داد.

به گزارش مشرق از "نیویورک تایمز"، رژیم صهیونیستی هفته گذشته از آمریکا خواسته بود که روند تحویل این نوع هواپیماها را تسریع کند.  

اما آمریکا به رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این سفارش به تعویق افتاده است و تا سال ۲۰۲۴ تحویل نخواهد شد.  

بر اساس گزارش "نیویورک تایمز" به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل هفته پیش در جریان سفر خود به آمریکا و دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، این تقاضا را مطرح کرده بود.  

مقامات دولت جو بایدن معتقدند که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به این بهانه و ادعا که دیپلماسی با ایران شکست خورده و تهران بیش از هر زمان دیگری در آستانه دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای قرار گرفته است، می‌خواهد تهدیدها علیه ایران را احیا کند.  

این روزنامه آمریکایی با اذعان به اینکه از زمان خروج دونالد ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸، اسرائیل عملیات‌های خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده است اعلام کرد این اقدامات نتوانسته است در پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اختلال ایجاد کند.  

مقامات اسرائیلی مدعی شده‌اند که بنت نخست وزیر رژیم صهیونیست بودجه قابل توجهی برای انجام رزمایش‌های هوایی جهت آمادگی برای مقابله احتمالی با ایران در نظر گرفته و معتقد است هرگونه تلاش برای احیای توافق هسته‌ای با ایران منجر به یک توافق ناقص می‌شود و به ایران اجازه می‌دهد تا زودتر به سلاح هسته‌ای دست یابد.  

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال جاری سفارش خرید هواپیماهای سوخت رسان "کی سی ۴۶" را به آمریکا ارائه کرده بود. قرار است شرکت بوئینگ هشت فروند از این هواپیماها را به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار در اواخر سال ۲۰۲۴ به این رژیم تحویل دهد.  

اما نیروی هوایی آمریکا نیز برای تمرکز بیشتر در منطقه هند و اقیانوسیه خواهان دریافت این هواپیماها است.  

ناوگان کنونی هواپیماهای سوخت رسان رژیم صهیونیستی هم اکنون از هواپیماهای بوئینگ ۷۰۷ استفاده می‌کند که بیش از ۵۰ سال عمر دارند.  

به گزارش مشرق، با وجود تاکید اسناد بین المللی بر خلع سلاح و اهمیت آن در تامین صلح و امنیت جهانی، سایه سنگین نگاه‌های گزینشی در این زمینه حاکم بوده و به نحو طنزآمیزی رژیم‌ها و کشورهای دارای کلاهک‌های هسته‌ای و موشک‌های قاره پیما از کمند نظارت‌های جامعه بین المللی به دور مانده‌اند.  

نشریه نیوزویک اخیرا با اشاره به افزایش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در جهان، شمار جدیدترین تسلیحات آمریکا را ۶۶۵ فروند موشک بالستیک قاره پیما مستقر، موشک بالستیک زیردریایی مستقر و بمب افکن سنگین ذکر کرده است.  

یک هزار و ۳۸۹ کلاهک مستقر بر روی موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های بالستیک زیردریایی و کلاهک‌های هسته‌ای برای بمب افکن‌های سنگین مستقر و همچنین ۸۰۰ پرتابگر بالستیک قاره پیما مستقر و غیر مستقر، موشک بالستیک زیردریایی مستقر و غیر مستقر و بمب افکن‌های سنگین مستقر و غیر مستقر از دیگر تجهیزات اعلام شده در این فهرست است.  

از دیگر رژیم‌های دارای کلاهک‌های متعدد هسته‌ای که تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی بوده و بزرگترین مانع تحقق خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای بوده، رژیم صهیونیستی است.  

این رژیم که حاضر به امضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست، زرادخانه‌هایی مملو از کلاهک‌های هسته‌ای دارد که مرتب بر تعداد آن اضافه می‌شود. این رژیم با چنین فعالیت‌های خطرناکی، بدون تردید بزرگترین تهدید برای امنیت خاورمیانه و یک تهدید جدید برای امنیت جهان است.  

بی توجهی جهان به اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که صهیونیست‌ها بزرگ‌ترین شبکه تروریسم دولتی در منطقه و جهان را هدایت کرده و برای مثال برای انجام اقدامات خرابکارانه خود در ایران ۱.۵ میلیارد دلار بودجه اختصاص دادند.  

در واقع می‌توان گفت جهان معاصر به عرصه تحمیل استانداردهای دوگانه از سوی قدرت‌ها مبدل شده و با وجود هنجارهای متعدد بین المللی مبنی بر تقبیح تولید، انباشت و خرید و فروش سلاح‌های کشتار جمعی، هسته‌ای و مخرب، برخی رژیم‌ها و کشورهای منطقه و غرب به ویژه رژیم صهیونیستی و یا ایالات متحده آمریکا، با نفوذ در نهادهای گوناگون جهانی، خود را از دایره نظارت‌های موثر بیرون نگه داشته‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    8 1
    هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی احتیاجی به سوخت رسان ندارند. یک طرفه میان و بازگشتی تو کار نیست. اگر هم برگردند زمینی برای نشستن پیدا نخواهند کرد.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    5 1
    هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی احتیاجی به سوخت رسان ندارند. یک طرفه میان و بازگشتی تو کار نیست. اگر هم برگردند زمینی برای نشستن پیدا نخواهند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس