کد خبر 1313795
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
زاخارووا، غرب را به «آدم خواری» متهم کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اقدامات غرب علیه جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس را «آدم‌خواری» خواند.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در کانال تلگرامی خود، اقدامات علیه جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس را محکوم کرد و این اقدامات را در قبال آسانژ «آدم‌خواری» خواند.

وی گفت: «این دیگر بحث استانداردهای دوگانه یا حتی زیر پا گذاشتن اصول و آرمان های عالی نیست. این نابودی یک فرد است، انتقام از او به خاطر موقعیت و شجاعتش که دروغ ها و فریب ها را فاش می کرد.

راخارووا همچنین متعجب بود که چرا جامعه بین‌المللی به رفتار غیرانسانی در قبال آسانژ تا این حد سست واکنش نشان می‌دهد.

پیشتر  دادگاه استیناف انگلیس و ولز اجازه استرداد آسانژ به آمریکا را صادر کرده بود. ویکی لیکس درگیر انتشار اسناد طبقه بندی شده به دست آمده از منابع ناشناس است.

هدف ویکی‌لیکس به عنوان یک رسانه اینترنتی افشاگر برای اخبار سیاسی و اجتماعی و ایجاد شفافیت در عملکرد دولت‌ها عنوان شده است.

آسانژ در سال ۲۰۱۰ به تجاوز و آزار جنسی متهم شد. زمانی که در لندن بود، داوطلبانه تسلیم پلیس و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. در سال ۲۰۱۱، تصمیمی مبنی بر استرداد آسانژ به سوئد گرفته شد که او درخواست تجدید نظر داد. کمتر از یک سال بعد، با اعلام عدم خروج، به سفارت اکوادور در لندن پناه برد و درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

زاخارووا، غرب را به «آدم خواری» متهم کرد


در پایان ماه می ۲۰۱۹، مقامات آمریکایی آسانژ را به مواردی از نقض قانون جاسوسی و افشای اطلاعات طبقه بندی شده متهم کردند. آسانژ در صورت استرداد به ایالات متحده با سالها زندان روبرو خواهد شد. در ایالات متحده، ۱۸ اتهام جنایی علیه وی مطرح شده است که بر اساس آنها تا ۱۷۵ سال زندان محکوم می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس