کد خبر 1311289
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
موافقت دادگاه انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا

در پی پیروزی حقوقی دولت آمریکا در جدیدترین مرحله از پرونده قضایی استرداد جولیان آسانژ، این افشاگر به زندان افتاده وبسایت ویکی لیکس، بیش از هر زمان به استرداد از انگلیس به آمریکا نزدیک شده است.

به گزارش مشرق، ‌ به نقل از شبکه بی. بی. سی، آمریکا پیشتر علیه حکم دادگاه انگلیس در ژانویه که  با استرداد آسانژ به آمریکا به دلیل نگرانی ها از بابت سلامت روانی اش مخالفت کرد، درخواست تجدید نظر کرده بود.

اما قضات این پرونده از بابت وعده های آمریکا برای کاهش خطر خودکشی وی اطمینان خاطر پیدا کردند.

او در آمریکا به دلیل انتشار هزاران سند طبقه بندی شده دولت این کشور در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تحت تعقیب است.

قضات ارشد پرونده آسانژ دریافتند که قاضی رده پایین‌تری که حکم قبلی را صادر کرده بود، تصمیمش را در ژانویه بر اساس ریسک نگهداری کردن از آسانژ در حبس با محدودیت‌های شدید در صورت استرداد به آمریکا اتخاذ کرده است.

با این حال، مقامات آمریکا بعداً تضمین دادند که او تا زمانی که در آینده مرتکب عملی نشود که او را مستحق سخت‌ترین تدابیر کند، با چنین تدابیری مواجه نخواهد شد.

لرد برنت، قاضی ارشد این پرونده، در زمان صدور حکمش گفت: طبق قضاوت ما این خطر با توجه به تضمین هایی که ارائه شد برطرف شده است. ما این طور نتیجه گرفته ایم که اگر ضمانت‌های مربوطه نزد قاضی قبلی مطرح می شدند، او هم به سؤال مربوطه پاسخ دیگری می‌داد.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا آسانژ می‌تواند این حکم موافقت دادگاه با استردادش را بیشتر به چالش بکشد یا خیر، اگرچه قاضی هولروید در دادگاه اشاره کرد که بنیانگذار ویکی لیکس به دنبال درخواست تجدید نظر دیگری است.

ایالات متحده چهار تضمین را در قبال آسانژ ارائه کرده از جمله اینکه آسانژ در صورت استرداد، مشمول حبس انفرادی در قبل یا پس از محاکمه یا بازداشت در زندان فوق امنیتی ADX Florence Supermax نخواهد بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    آقا چرا ایران هیچ موضعی نمیگیره؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس