کد خبر 1313715
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
آمریکا کشوری با بیش از ۸۰۰ هزار تلفات کرونایی

عبور مرگ‌های کرونایی در آمریکا از رقم ۸۰۰ هزار نفر باعث شده که کارشناسان درباره افزایش مرگ و میر هشدار بدهند.

به گزارش مشرق، تعداد تلفات ناشی از کرونا در آمریکا از ۸۰۰ هزار نفر گذشت؛ رقمی که زمانی غیرقابل تصور بود که با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این افراد پس از در دسترس قرار گرفتن واکسن‌ها در بهار گذشته جان خود را از دست دادند، برای آمریکایی‌ها غم‌انگیز است.

این رقم نشان دهنده بالاترین تلفات گزارش شده در بین هر کشوری در جهان است و احتمالاً آمار واقعی حتی بیشتر از آن نیز است.

آمریکا تقریباً ۴ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما حدود ۱۵ درصد از ۵.۳ میلیون مرگ و میر ثبت شده بر اثر کرونا در این کشور ثبت شده است.

این نقطه عطف در حالی اتفاق می‌افتد که جهان برای افزایش موارد ابتلا به سویه جدید اومیکرون آماده می‌شود و سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که این سویه با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال گسترش است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفت این سویه در ۷۷ کشور شناسایی شده و احتمالاً در بیشتر کشورهای جهان وجود دارد.

اومیکرون که برای اولین بار توسط آفریقای جنوبی شناسایی شد و در ۲۴ نوامبر به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد، دارای تعداد زیادی جهش است که دانشمندان را نگران کرده است.

سویه جدید با به دست آوردن جای پایی در آمریکا، تهدید جدیدی را ایجاد می‌کند، اگرچه کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که این سویه چقدر خطرناک است.

تعداد تلفات ناشی از کووید در آمریکا که توسط دانشگاه جانز هاپکینز گردآوری و منتشر شد، تقریباً برابر با جمعیت آتلانتا و سنت لوئیس یا مینیاپولیس و کلیولند در کنار هم است.

این آمار تقریباً معادل آمار مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی یا سکته در آمریکاست.

یک مدل پیش‌بینی دقیق از دانشگاه واشنگتن، در مجموع بیش از ۸۸۰ هزار مرگ گزارش‌شده در آمریکا را تا اول مارس پیش‌بینی می‌کند.

این نقطه عطف مرگبار در حالی اتفاق می‌افتد که موارد و بستری شدن در بیمارستان دوباره در آمریکا در حال افزایش است، افزایشی که ناشی از سویه بسیار مسری دلتاست که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ وارد آمریکا شد و اکنون تقریباً همه ابتلاها را تشکیل می‌دهد.

کارشناسان بهداشت ابراز تاسف می‌کنند که بسیاری از مرگ و میرها در آمریکا به ویژه دلخراش بوده است، زیرا واکسن‌های گسترده و مؤثر قابلیت پیشگیری از این وضعیت را داشتند.

حدود ۲۰۰ میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شده‌اند یا کمی بیش از ۶۰ درصد از جمعیت؛ این بسیار کمتر از آنچه دانشمندان می‌گویند برای کنترل ویروس لازم است.

«کریس بایرر»، اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز، می‌گوید «تقریباً همه افرادی که می‌میرند اکنون در حالی می‌میرند که مرگ آن‌ها قابل پیشگیری است؛ و این به این دلیل است که آن‌ها واکسینه نشده‌اند.»

زمانی که واکسن کرونا برای نخستین بار تولید شد، تعداد قربانیان کرونایی آمریکا حدود ۳۰۰ هزار نفر بود.

این آمار در اواسط ژوئن به ۶۰۰ هزار و در اول اکتبر به ۷۰۰ هزار نفر رسید.

«بایرر»، اظهار داشت که در مارس یا آوریل ۲۰۲۰، یکی از بدترین سناریوها بیش از ۲۴۰ هزار مرگ آمریکایی را پیش بینی می‌کرده و اکنون تلفات از ۳ برابر این آمار هم عبور کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • RU ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 37
    وقتی مردم برا واکسیناسیون همکاری نمی کنند همین میشه دیگه
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      1 0
      فعلا که آمار مرگ اصلی واسه واکسن زده هاست. اگه راست میگفتن تو ابرانم باید تعداد واکسن زده هایی رو که به خاطر کرونا مردن اعلام میکردن.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    لطفا اطلاعات درست به مردم بدهید 72 درصد کل مردم آمریکا حداقل یک دوز واکسن زده اند 28 درصد باقی مانده هم به احتمال زیاد کودکان زیر 12 سال هستند. همه مردم دنیا هم واکسن بزنند چون بیماری مشترک انسال و حیوان است تمام نخواهد شد چون نمیتوان همه حیوان کره زمین را واکسن زد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس