کد خبر 131354
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از مذاکره با وزرای دفاع و راه و شهرسازی برای خرید هواپیمای جدید خبر داد و گفت: بانک تجارت، به عنوان بانک عامل انتخاب و معرفی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمدرضا فرزین عصر امروز سه شنبه در حاشیه مراسم انعقاد عاملیت صندوق توسعه ملی با بانک ملی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تاکنون 24 هزار و 670 میلیون دلار قرارداد عاملیت بین صندوق توسعه ملی و بانکها منعقد شده است گفت: میزان منابع ارزی مسدود شده توسط بانکها نیز به 5 هزار و 399 میلیون دلار رسیده است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه 2 هزار و 950 میلیارد تومان نیز به صورت ریالی پس از انعقاد قرارداد با بانکهای عامل مسدود شده است اظهار داشت: تاکنون هیچ بانکی منابع صندوق توسعه را بلوکه نکرده است و زمانی که طرحی به مرحله تصویب و مرحله قرارداد می رسد آن منابع در بانک مرکزی مسدود می شود و بانک عاملی می تواند آن را دریافت و مورد استفاده قرار دهد.

فرزین با تاکید بر اینکه اقتصادی بودن طرحها باید بررسی شود ادامه داد: مجلس، قانون و هیئت امنای صندوق در کنار هیئت عامل تلاش کردند مسائل پیش روی صندوق را برای سهولت کار با بانکها و اختصاص منابع حل کنند.

وی در ارتباط با اختصاص منابعی از صندوق به میزان 1.3 میلیارد دلار برای خرید هواپیمای جدید بیان داشت: برای تقویت ناوگان هواپیمایی کشور مذاکراتی با وزیر دفاع و راه و شهرسازی انجام شده است و بانک تجارت به عنوان بانک عامل اختصاص منابع خرید هواپیمای جدید تعیین شده است و این برنامه در حال آماده سازی است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه از سوی شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل هوایی باید طرحهای خرید هواپیما معرفی شوند گفت: البته به دلیل اینکه ناوگان هواپیمایی بیشتر به بخش خصوصی اختصاص دارد این تقاضا در حال حاضر وجود دارد و ما بدنبال خرید هواپیمای جدید هستیم.

فرزین با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 163 میلیون دلار برای احداث خط قطار شهری مشهد مسدود و آماده استفاده شده است خاطرنشان کرد: از وزارتخانه ها و دستگاههای ذیربط در این زمینه خواستیم به بانک تجارت مراجعه کنند و در صورت تصویب طرح منابع از سوی صندوق اختصاص می یابد.

وی از اختصاص 10 درصد از منابع صندوق به صورت ریالی در قالب تصویب بودجه سال جاری به بخش صنعت و 10 درصد نیز به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: البته طبق اساسنامه صندوق منابع در داخل کشور قابل تبدیل شدن به ریال نیستند و باید توسط بانکهای عامل گشایش اعتبار صورت گیرد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی اختصاص منابعی از این صندوق به صورت ریالی در سال جاری را تصمیم قانون در بودجه 91 دانست و گفت: در حال حاضر تامین مالی از مشکلاتی است که طرحها با آن درگیر هستند و برخی پروژه ها تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی را طی کرده اند که می توان با اختصاص منابعی طرحها را تکمیل و ایجاد اشتغال جدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس