کد خبر 1313454
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین نشست اقتصادی برگزار کردند

مقامات آمریکایی و فلسطینی در اولین گفتگوی اقتصادی در ۵ سال گذشته به صورت آنلاین خواستار احیای گفتگوهای اقتصادی آمریکا - فلسطین شدند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مقامات آمریکایی و فلسطینی روز سه‌شنبه به صورت آنلاین برای احیای گفتگوهای اقتصادی آمریکا - فلسطین دیدار کردند. این اولین نشست مقامات دو کشور از این نوع طی ۵ سال اخیر بوده است.

بعد از این نشست آنلاین، دو طرف بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر اهمیت احیای روابط سیاسی و اقتصادی بین دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کردند و متعهد شدند که همکاری‌ها و هماهنگی‌ها را در بخش‌های مختلف گسترش و تعمیق بخشند.

در این بیانیه آمده است که این نشست آنلاین «به منظور احیای گفت‌وگوی اقتصادی آمریکا و فلسطین» است و طیف گسترده‌ای از نهادها و وزارتخانه‌ها از دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین گرد هم آمده‌اند تا زمینه‌های فعلی و آینده همکاری‌های اقتصادی را بررسی کنند.

هم چنین در این بیانیه آمده است مقامات ارشد آمریکایی و فلسطینی در مورد موضوعات کلیدی از جمله توسعه زیرساخت‌ها، دسترسی به بازارهای ایالات متحده، تجارت آزاد، مسائل مالی، انرژی‌های تجدیدپذیر و مسائل زیست محیطی، ارتباط کسب و کارهای فلسطینی و آمریکایی، مقابله با موانع بر سر راه توسعه اقتصاد فلسطین و روابط تجاری بین المللی گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف گفتگو را با توافقی در خصوص کار بر روی چندین موضوع ضروری برای حمایت از شکوفایی اقتصادی برای مردم فلسطین به پایان رساندند. همچنین دولت آمریکا اعلام کرد برنامه‌هایی را که از تلاش‌های تشکیلات خودگردان در زمینه مالی و تجاری پشتیبانی کند، به رسمیت می‌شناسد و سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی را تشویق می‌نماید.

ییل لمبرت، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت رشد اقتصاد فلسطین نقش مهمی برای پیشبرد اهداف سیاسی ما برای دستیابی به راه حل دو دولت از طریق مذاکره دارد.

این ادعاهای آمریکا در نشست با مقامات تشکیلات خودگردان در حالی است که آمریکا خود یکی ازمهم ترین موانع توسعه و رشد اقتصادی فلسطین بوده و همواره با خدمات بیشمار به رژیم صهیونیستی مانع از هرگونه توافقی براساس منافع فلسطین شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس