امیر واحدی: به پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه پهپاد رسیده‌ایم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: فناوری پهپاد به یکی از مؤلفه‌های مهم جنگ‌های غیرمتقارن تبدیل شده و به پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه پهپاد رسیده‌ایم.

به گزارش مشرق، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، در جمع فرماندهان و اساتید دانشگاه هوایی شهید ستاری و پایگاه شهید اکبری (کوشک نصرت) گفت: ما در مجموعه نیروی هوایی در راستای ارتقای توان و آمادگی‌های رزم برای پاسخگویی هوشمندانه به هر سطح و نوع از تهدید هوایی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: رشد سرمایه انسانی با رویکرد ساخت نیروی هوایی دانشمندِ تراز نظام اسلامی از اصول مهم نیروی هوایی در تعامل با سایر بخش‌های لشکری و کشوری است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش دانشگاه شهید ستاری افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب نباید از نقش دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری غافل شویم چرا که این دانشگاه فضایی برای تربیت افسران متعهد، متخصص و ولایت مدار است که در رسیدن به اهداف متعالی نقش بسیار مهم و پررنگی را ایفا می‌کند.

امیر واحدی در ادامه با بیان اینکه ما قصد جنگ با هیچ کشوری را نداریم خاطر نشان کرد: دکترین ما دفاعی است و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم ولی با آمادگی کامل در مقابل هر گونه تجاوز با قدرت تمام و پشیمان کننده ایستاده و جواب دندان شکنی به دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به قدرت پهپادی ارتش گفت: پهپادها فناوری پیشرفته، در دسترس، ارزان و دارای کاربردهای متنوعی هستند. این فناوری به یکی از مؤلفه‌های مهم جنگ‌های غیر متقارن تبدیل شده و به لطف خدا به پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه پهپاد رسیده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • . IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید
  • افشین IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 0
    سه الویت اول دکترین نظامی ما ۱ توان موشکی ۲ توان وهواپیما ۳ توان راداری و پدافندي . فعلا این سه مولفه اول در سطح قدرتهای تراز اول جهانيست که با عث دق مرگ شدن دشمنان داخلی و خارجی شده است. امیدوارم که گسترش توان هوایی سرنشین دار و توان دریایی در سطح راهبردی در،نیروی دریایی در سطح و زیر سطح و همچنین هوا دریا در کنار توان زرهی به الویتهای قبلی اضافه شود تا نیروهای مسلحی در سطح تراز و شان جمهوری اسلامی و ملت ایران و همچنین شرکای راهبردی منطقه ای و جهانی و محور مقاومت داشته باشیم. دور نیست آن روز .چه با تحریم و چه بدون تحریم پیشروی،به سمت قله اقتدار ادامه دارد. چرا که فرماندهی،کل قوا برای اشترهاي زمانه هدفگذاری بر اساس ما میتوان را از شعار به عمل تبدیل کرده است. زنده باد ایران و ایرانی و رهبری عزیز.
  • علی امرایی لروند IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    همش پهپهاد که سنت دستی کشورهای افریقایم شده بابا کشورهای پیشرفته و در حال پیسرفته و‌حتی سایر کشورها از جنگندهای نسل ۴ و نسل ۴ونیم گذاشتن نسل ۵ دارن و یا خیلی دارن نسل ۵ جایگزین نسل ۴ و نیم هاشون نبکنن بعصی ها بومی نسل ۵ رونمایی و تست میکنند . ما هنوز افتخارم نمونه نوسازی شده تایگر اف ۵ . ۷۰ ستل پیش امریکاست کوثر و صاعقه نیروی هوایی هر کشور ۵۰ درصد قدرت نظامیشه ما بجای ساخت جنگنده فوق پیشرفته همش پهپاد میسازیم که یک در بیست ضعیف تر تا یک در سی ضعیف تر از جنگنده هستش
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      1 1
      بودجه محدود دفاعی، مانع از این شده که ایران بتونه در زمینه ساخت جنگنده بتونه هم‌پای توان موشکی پیش بره. لذا تمرکز اصلی ایران بر تولید موشک و هواپیماهای شناسایی و رزمی ارزان‌قیمت و باصرفه (پهپاد) است. توان پهپادی ایران در سال‌های اخیر به گونه‌ای افزایش یافته که مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند در مواجهه با ایران، برتری هوایی خود را از دست داده‌اند؛ این تأثیر پهپادهایی است که ایران ساخته. اگر روی فرا برسه که شرایط اقتصادی کشور مطلوب بشه، قطعاً می تونیم همانطوری که در ساخت موشک موفق بودیم و جزو اولین‌های جهان هستیم، در زمینه تولید جنگنده هم موفق بشیم؛ کاری که سخت، اما شدنیه.
  • جواتی IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    شیرمادرتون حلال خدانگه داره رهبرم آیت الله خامنه ایی وسربازان وطنا
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    خوب اینطوری خشک و خالی که نمیشه یکی از این پیشرفت های مهم رو نشون بدید ! موتور، رادار یا بال پرنده های سنگین !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس