کد خبر 1312600
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
نقش یگان مخفی آمریکا در کشتار غیرنظامیان سوری

گزارش‌ها از بی توجهی ارتش آمریکا به حفاظت از جان غیرنظامیان سوری در هنگام آن چه مبارزه علیه داعش خوانده می‌شود، حکایت دارند.

به گزارش مشرق، یگان تهاجمی موسوم به «Talon Anvil» ارتش آمریکا، عامل کشتار غیرنظامی سوری است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، رویکرد تهاجمی یگان فوق سری «Talon Anvil» ارتش آمریکا که به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش تشکیل شد، با شلیک ده‌ها هزار بمب و موشک و اجتناب از رعایت پروتکل‎ها، به صورت مرتب دست به کشتار غیرنظامیان در سوریه زده است.

یگان مذکور در سه شیفت شبانه روزی در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ فعالیت داشت و اهداف حمله نیروی هوایی آمریکا را نیز شناسایی می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

اعتراف مقام‌های نظامی آمریکا در کشتن شهروندان سوری به بهانه مبارزه با داعش

کارکنان سابق این یگان، اعتراف کردند که «Talon Anvil» قوانین وضع شده برای محافظت از غیرنظامیان را نادیده گرفته و حتی سبب نگرانی‌هایی در ارتش و سیا شده بود.

این یگان دست به قتل عام افرادی می‌زد که نقشی در درگیری‌ها نداشتند.

این افراد شامل کشاورزان در حال برداشت محصول، کودکان در خیابان، خانواده‌های در حال فرار از جنگ و روستاییان پناه گرفته در ساختمان‌ها بودند.

چهار مقام نظامی فعلی و سابق آمریکا اعلام کردند که بیشتر حملات آمریکا در سوریه نه به دستور مقام‌های ارشد بلکه توسط کماندوهای نسبتا رده پایی نیروی دلتای ارتش در «Talon Anvil» انجام می‌شد.

عملیات ویژه ۲۰۱۹ آمریکا که مرگ ده‌ها زن و کودک در سوریه را رقم زده و رسوایی ارتش آمریکا را در پی داشت، توسط «Talon Anvil» انجام شد.

«لری لوئیس»، مشاور سابق پنتاگون، نرخ قتل عام غیرنظامیان در سوریه را قابل توجه و ۱۰ برابر عملیات‌های مشابه در افغانستان خواند.

وی همچنین، رقم قربانیان غیرنظامی در سوریه را بسیار بیش از آن چه از یک واحد آمریکایی انتظار می‌رفت، توصیف کرد که طی چند سال به طور پیوسته و چشمگیر افزایش یافت.

به زعم وی، فرماندهان با عدم تاکید بر اهمیت کاهش تلفات غیرنظامیان، این تاکتیک‌ها را فعال کردند.

یگان «Talon Anvil»، یگانی کوچک در بعضی مواقع با ۲۰ نیرو با ظاهری ساده بود که در محلی محرمانه کار می‌کرد.

این یگان با وجود کوچک بودن نقش مهمی در شلیک‌ بمب و موشک در سوریه داشت.

یگان مذکور توسط واحد عملیات ویژه طبقه بندی شده به نام «Task Force ۹» اداره می‌شد که بر حمله زمینی در سوریه نظارت می‌کرد.

در واقع «Talon Anvil»، قدرت آتش نیروی زمینی ارتش آمریکا را اداره می‌کرد که محل استقرارش ابتدا در «اربیل» عراق و سپس در سوریه و در نهایت به مرز سوریه و عراق منتقل شد؛ یگان مذکور با «سیا» کار می‌کرد.

یگان «Talon Anvil» که بر سرعت حملات تاکید داشت، به اعتراف اعضای سابقش بر اطلاعات ضعیف نیروهای زمینی کُرد و عرب تکیه می‌کرد، با شواهد اندک هدفگذاری می‌کرد و قوانین و پروتکل‌های محافظت از غیرنظامیان در هنگام حمله را دور می‌زد.

هیچ گروه خارجی تاکنون درباره «Talon Anvil»، تحقیقاتی انجام نداده است.

یک عضو سابق این یگان گفته که شواهد مربوط به حملات «Talon Anvil»، مانند سوابق اتاق گفت‎وگو، مختصات بمبگذاری و ویدئوها در سرورهای دولتی ذخیره شده‎اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس