تشکیل «دولت توافقی» تنها راهکار خروج از بن بست سیاسی در عراق است

یک عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی از تشکیل «دولت توافقی» به عنوان تنها راهکار خروج از بن بست سیاسی یاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، «بهاء الدین النوری» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را در خصوص تشکیل دولت آتی این کشور مطرح کرد. وی از تشکیل «دولت توافقی» به عنوان تنها راهکار خروج از بن بست سیاسی یاد کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو ائتلاف دولت قانون تأکید کرد: تمامی جناح‌های سیاسی کشور آماده‌اند تا منافع شخصی خود را در راستای تحقق منافع جمعی و منافع ملت عراق کنار بگذارند.

این شخصیت عراقی در ادامه اظهاراتش نیز عنوان کرد: اعضای هیأت هماهنگی احزاب شیعی حقی دارند که خواستار دستیابی به آن هستند و این حق بازگرداندن آرایی است که معتقدند از آن‌ها ربوده شده است.

چندی پیش، «هشام الرکابی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را در خصوص ماهیت دولت آتی این کشور مطرح کرد. وی گفت: نوری المالکی بر لزوم تشکیل دولت توافقی قدرتمند که بتواند مطالبات مردمی را برآورده سازد، تأکید دارد.

این عضو ائتلاف دولت قانون با اشاره به لغو نشست میان هیأت هماهنگی شیعی با مقتدی صدر در نجف اشرف، گفت: ائتلاف دولت قانون مخالف حضور در نشست نجف که مقتدی صدر دعوت به آن کرده است، نبوده و تصمیم گیری در این خصوص برعهده چارچوب هماهنگی شیعی است.

وی یادآور شد: اختلافی با هیچکدام از نیروهای شیعه و از جمله جریان صدر وجود ندارد و نوری مالکی تاکید کرده است که گفتگوهای سیاسی همچنان ادامه خواهد داشت تا اینکه یک دولت توافقی قوی تشکیل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Suliman GE ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    قیام قبیله ای عراق در پی تقلب انتخاباتی . تقلب انتخاباتی یک عمل انجام شده است . توسط قبایل پذیرفته نشده سیستانی این را نمیپذیرد. در اینجا اخراج کارکنان درگیر در روند تقلب یا قبایل عراقی شرکت کنندگان در این کلاهبرداری را به سیستانی تحویل خواهند داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس