کد خبر 1312303
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
سایه «ترامپیسم» بر صحنه سیاسی آمریکا

یک گزارش می‌گوید که تهدید به مرگ و سرکوب رای دهندگان در آمریکا برای زنده نگه داشتن ترامپیسم عادی شده است.

به گزارش مشرق، اگر کسی فکر کند که با رفتن «دونالد ترامپ» تهدید در آمریکا از بین رفته، قابل درک است؛ ترامپ نزدیک به یک سال پیش از سمت خود کنار رفت و دیگر با پیام‌های توییتری به خشونت‌ها دامن نمی‌زند.

به گزارش «گاردین»، اما تهدیدی که ترامپ نمایندگی می‌کرد همچنان در آمریکا پابرجاست؛ نه تنها به این دلیل که ترامپ محتمل‌ترین نامزد جمهوریخواه ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود، بلکه رقابتی که او می‌تواند با توجه به کاهش محبوبیت رئیس جمهور فعلی وارد آن شود.

«ترامپیسم» در میراثی که ترامپ از خود برجای گذاشته زنده است؛ بارزترین نمونه آن شاید ۳ قاضی فوق محافظه کاری باشد که او برای دادگاه عالی آمریکا انتخاب کرد.

«ترامپیسم» در حزبی که او به تصور خودش دوباره ساخته بود نیز دوام می‌آورد؛ او یک حزب جمهوریخواه را که دیگر متعهد به «دموکراسی» نیست، پشت سر گذاشته است.

جمهوریخواهان از این اصل که مقدم بر ایده «دموکراسی» و حتی اساسی‌تر است، فاصله گرفته‌اند؛ اینکه اعتقاد بر این است مشاجرات بین شهروندان باید از راه‌های مسالمت آمیز حل شود اما حزب جمهوریخواه اکنون در حال عادی سازی مفهوم خشونت به عنوان وسیله‌ای برای تضمین یک نتیجه سیاسی است.

مورد «پل گوسار»، نماینده جمهوریخواه کنگره از آریزونا را در نظر بگیرید؛ او ویدیویی به سبک انیمیشن را در توییتر بازنشر کرد که او را در حال قتل همکار دموکرات خود و همچنین تاب دادن شمشیر به سم بایدن به تصویر می‌کشید؛ این وحشتناک بود، به خصوص در زمانی که نماینده دموکرات و دیگران با تهدیدات خشونت آمیز دائمی روبرو هستند.

زمانی که دموکرات‌ها برای محکوم کردن او اقدام کردند، تنها ۲ جمهوریخواه با آن‌ها رای دادند؛ ۲۰۰ نفر دیگر در واقع با «گوسار» همراهی کردند.

پیش از این، جمهوریخواهان مجبور شده بودند تصمیم مشابهی بگیرند.

«تیلور گرین» قبل از انتخابش برای کنگره در سال ۲۰۲۰، تصویری از خود در حالی که اسلحه‌ای در کنار تصویری از دموکرات‌ها بود در دست داشت، در فیس‌بوک منتشر کرد.

وی همچنین خواستار اعدام «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شده بود؛ با این حال، زمانی که دموکرات‌ها به اخراج این جمهوریخواه ایالت جورجیا از کمیته‌های مختلف کنگره که در آن حضور داشت، رای دادند، تنها ۱۱ عضو حزب او با آن‌ها همراه شدند؛ بقیه در کنار او ایستادند.

همچنین جمهوریخواهان می‌توانستند با پیوستن به همکاران دموکرات خود در رای دادن به استیضاح رئیس‌ جمهور سابق به‌ خاطر تشویق به هجوم به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه، وی را محکوم کنند اما تنها ۱۰ جمهوریخواه این کار را کردند.

از آن زمان تاکنون، آن ۱۰ مخالف توسط جمهوریخواهان طرد شده‌اند.

کم اهمیت جلوه دادن خطرات بیماری همه گیر کرونا توسط ترامپ و خصومت او با استفاده از ماسک باعث شد که این مواضع در بین سرسخت‌ترین حامیان او به عنوان یک اصل اعتقادی تبدیل شود، که اکنون این افراد علیه افرادی که از ماسک استفاده می‌کنند تهدید به خشونت می‌کنند.

خشم آن‌ها به ویژه متوجه مدارسی است که دانش آموزان خود را ملزم به استفاده از ماسک می‌کنند.

پیشتر و در اوایل اکتبر دادستان کل آمریکا احساس کرد که لازم است ماموران «اف بی آی» را برای کمک به محافظت از مدیران مدارس، که با آنچه انجمن ملی مدارس «یک شکلی از تروریسم داخلی» می‌نامد، اعزام کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس