دولت سیزدهم تغییر اخلاق حکمرانی در کشور را بنا گذاشته است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تغییر اخلاق حکمرانی در کشور بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات انقلابی با رویکرد ساده زیستی، پاکدامنی و مردم‌داری شکل گرفته است.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد شامگاه شنبه در نشست با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: رئیسی با حضور در رأس قوه قضائیه تحولی ایجاد کرد تا زمینه حضور در رأس قوه مجریه با اقدامات و فعالیت‌های تحولی فراهم آید تا بعد از تشکیل مجلس انقلابی دولت مکتبی، انقلابی و مردمی نیز شکل گیرد.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم سعی کردیم تا حمایت خود را از ریاست جمهوری رئیسی انجام دهیم تا منطبق بر آرمان‌های اسلامی دولت برخاسته از مکتب ارزشی اسلام شکل گیرد تا مسیر پیشرفت کشور دوباره در ریل واقعی قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وکیل‌الدوله نیستم بلکه همواره سعی کرده‌ام در جایگاه مجلس و تعامل با دولت حق و حقوق مردم و مطالبات آنها را پیگیر باشم، گفت: برای تغییر اخلاق حکمرانی در کشور بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات انقلابی با رویکرد ساده زیستی، پاکدامنی و مردم‌داری شکل گرفت که ستودنی است.

نیکزاد افزود: دولت تلاش می‌کند تا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… گره‌گشای مشکلات مردم بوده و بتواند وعده‌های داده شده در زمان انتخابات را عملی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بنده خود را بدهکار مردم شهرهای مختلف استان اردبیل می‌دانم ولی جالب اینجاست که در این ۲ سال هیچکس کار اساسی و زیربنایی از من درخواست نکرده در حالی که نمایندگان استان‌های همسایه مدام به دنبال کسب امتیاز از صنایع بزرگ برای استان خود هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کارخانه فولاد و تولید آهن اسفنجی را با ظرفیت مناسب سرمایه‌گذار این پروژه به اردبیل آوردیم تا ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند اما جالب اینجاست که عده‌ای اعلام کردند که این پروژه اضافه در دست دولت باقی مانده بود و از همین روی این پروژه را به اردبیل دادند.

نیکزاد از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خواست تا ۳۰ مطالبه مردم این استان را جمع‌بندی کرده تا ما بتوانیم به صورت مستمر و در رایزنی با مدیران و مسئولان کشوری پیگیر تحقق این مطالبات باشیم.

وی با اشاره به موضوع انتصابات بیان کرد: عزل و نصب مدیران استان در اختیار من نیست حتی ۳ فرماندار جدید و ۴ معاون استاندار تغییر پیدا کرده و بنده اطلاعی از آنها ندارم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در حوزه‌های مشورتی نه تنها با نمایندگان اختلاف نظر نداریم اما نمی‌دانیم چرا عده‌ای اصرار دارند که بنده را به عزل و نصب مدیران متهم کرده و بین نمایندگان آتش اختلاف را شعله‌ور کنند.

نیکزاد تصریح کرد: بنده تاکنون در هیچ محفلی علیه هیچ نماینده استان صحبت نکردم بلکه سعی داشتیم تا در سطح ملی وحدت خودمان را حفظ کنیم و بدون دخالت در حوزه اختیارات شهرستانی وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی گفت: بنده هیچ مسئولیتی را در دولت سیزدهم به رغم اصرار برای تصدی وزارت نپذیرفتم ولی از آن جایی که مسئولیتی در ستاد هماهنگی رئیس جمهور دارم، برخی سرکشی‌ها و پیگیری مسائل را انجام می‌دهم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به حواشی ایجاد شده در مورد لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره و کرد و افزود: هفته آینده این لایحه در مجلس بررسی خواهد شد تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای لایحه در نیمه دوم امسال اختصاص یابد.

نیکزاد در ادامه خاطر نشان کرد: بنده به هیچ وجه مخالف لایحه رتبه‌بندی معلمان نبودم بلکه تلاش کردم تا اختلاف نظرها بین دولت و مجلس را به حداقل برسانم.

وی ۲ شاهکار دولت را در این ۱۰۰ روز مسئولیت یادآور شد و بیان کرد: واکسیناسیون فراگیر و عدم برداشت پول از خزانه از جمله افتخارات دولت بوده اما در نقطه مقابل دولت نتوانسته در سایر امور تاکنون وعده‌های خود را عملیاتی کند.

=
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس