تحلیل‌گر سوری: آمریکا با کنترل مرزها به دنبال گرسنگی مردم منطقه است

یک کارشناس سوری اعلام کرد: ایالات متحده با ادامه کنترل مرزهای عراق با سوریه به دنبال به گرسنگی کشاندن ملت‌های عراق و سوریه است.

به گزارش مشرق، میشل کالاغاصی کارشناس امنیتی و سیاسی سوری در گفتگویی با خبرگزاری المعلومه عراق تاکید کرد: کشوری مانند عراق که بر روی دریاچه‌ای از نفت قرار دارد باید یکی از ثروتمندترین ملت‌های منطقه را در خود جای داده باشد و مردم آن از رفاه و ثبات زندگی کنند.

به اعتقاد این تحلیل‌گر با این حال توطئه‌های خارجی و در راس آن نقش آمریکا که اکثر پرونده‌های اقتصادی و امنیتی عراق را در قبضه خود دارد، مانع از شکل گیری این رفاه شده است.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده آمریکا همچنان اجازه مبادلات تجاری بین عراق و سوریه را نمی‌دهد و با سوء استفاده از حضورش در منطقه نوار مرزی مانع از تحقق این همکاری شده است.

این کارشناس امنیتی تاکید کرد: آمریکا با این کار خود مجدانه به دنبال به گرسنگی کشاندن دو ملت عراق وسوریه از طریق بستن مرزهای ارتباطی بین دو کشور و ممانعت از هم پوشانی توانمندی‌های اقتصادی دو طرف است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 0
    آمریکایی ها عمله یهود و اسرائیل در منطقه ما هستند برای نابودی ملت های منطقه و تحقق رویای تخیلی حکومت نیل تا فرات یهود !!! روحت شاد آدولف هیتلر که هشتاد سال پیش متوجه نقش مخرب و، ویرانگر این قوم نفرین شده خداوند در سطح جهان شده بودی .. روحت شاد مرد بزرگ تاریخ ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس