توضیحات حماس درباره انفجار در اردوگاه برج شمالی در شهر صور لبنان

حماس جزئیات اخبار منتشر شده در خصوص انفجار جمعه شب در اردوگاه برج شمالی ویژه آوارگان فلسطینی واقع در شهر صور لبنان را بی اعتبار دانست و توضیحاتی در این باره منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «حماس»، این جنبش مقاومت فلسطینی امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت که این انفجار در انبار حاوی سیلندرهای اکسیژن و گاز که برای بیماران کرونایی نگهداری می‌شد، اتفاق افتاده است.  

این جنبش اضافه کرد: پس از بررسی شرایط حادثه و شنیدن صحبت‌های شاهدان عینی مشخص شد که علت این حادثه، ناشی از اتصال برق در انبار حاوی مقداری سیلندرهای اکسیژن و گاز ویژه بیماران کرونایی بوده است.  

حماس، پویش اطلاع‌رسانی نادرست و نشر اخبار کذب در خصوص این انفجار را محکوم  و تاکید کرد که آنچه در مورد علل حادثه و کشته شدن ده‌ها کشته منتشر شده، بی‌اساس است.  

این جنبش، استواری و بزرگواری فلسطینی‌ها در اردوگاه «برج شمالی» و رفتار خوب آنان در برخورد با این حادثه را ستود و از پایداری ساکنان این اردوگاه و مقاومت در برابر اشغالگری و پایبندی آن‌ها به حق بازگشت، تجلیل کرد.  

حماس همچنین با تشکر از موسسات بهداشتی، اورژانس و هلال احمر که برای مقابله با آتش‌سوزی شتافتند، از تلاش‌های خوب مردم لبنان و امکاناتی که برای مقابله با این حادثه فراهم کردند، قدردانی کرد.  

عصر دیروز جمعه، انفجاری بزرگ در یکی از ساختمان‌ها در داخل اردوگاه برج شمالی ویژه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان به وقوع پیوست.  

برخی رسانه‌ها از جمله شبکه اسکای نیوز و روسیه الیوم از کشته شدن تعدادی بر اثر این انفجار خبر دادند و مدعی شدند که دلیل این انفجار منهدم شدن انبار مهمات حماس بوده است.  

پیشتر، اسکای نیوز به نقل از رسانه‌های لبنانی افزود: انفجار بزرگی در داخل انبار مهمات در اردوگاه برج الشمالی در شهر صور رخ داده است.  

روسیه الیوم نیز به نقل از یک منبع فلسطینی ادعا کرد که ۱۲ نفر بر اثر آتش سوزی زخمی شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس