کد خبر 1311265
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
نجات جان 5 دریانورد در آبهای خلیج فارس

با اقدام به موقع و سریع مرکز هماهنگی جستجو ‌ونجات دریایی بندرعباس (mrcc) اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمز گان در ۲۴ ساعت در دو عملیات جداگانه ۵ نفر نجات یافته‌اند.

به گزارش مشرق؛ به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، در ۲۴ ساعت گذشته جان ۵ سرنشین شناور مضطر در آب‌های خلیج فارس نجات یافت.  

در عملیات نخست در غروب روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه طبق اطلاع از قایق‌های صیادی در صیدگاه مابین ۱۵ مایلی شرق بندر ابوموسی و تنب بزرگ مبنی پرتاب شدن یک نفر از صیادان درون آب و مفقودی از سوی قایق در حال حرکت سریعا با اعزام شناور ناجی ۱۲ مستقر در بندر ابوموسی به منطقه و هماهنگی لازم با دریابانی و ندسا و اطلاع‌رسانی رادیویی و ارسال پیام ناوتکس به شناورهای عبوری و همکاری شناورهای محلی و همیاران ناجی در عملیات جستجو؛ فرد مفقودی توسط یک فروند لنج محلی مشارکت کننده بعداز ۶ ساعت در منطقه نجات پیدا کرد.  

در عملیاتی دیگر در ۵ مایلی جنوب هرمز یک فروند قایق تفریحی با چهار سرنشین در ساعات اولیه بامداد روز جمعه به علت نقص فنی موتور و گم کردن مسیر و سرگردانی در دریا اعلام اضطرار کرد که با اعزام شناور RIB از جزیره هرمز، بعد از یک ساعت عملیات جستجو موقعیت قایق پیدا شده و نفرات در صحت سلامت به جزیره هرمز انتقال داده شدند.  

شماره تماس ۱۵۵۰ در صورت شرایط اضطرار ۲۴ ساعته در خدمت دریانوردان است و در صورت هر گونه حادثه دریانوردان می‌توانند با شماره گیری آن، مشکل خود را به واحد امداد و نجات دریایی اعلام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس