دمشق: غرب همچنان به اقدامات بی رحمانه خود علیه سوریه ادامه می‌دهد

وزیر خارجه سوریه با دبیرکل شورای پناهندگان نروژ درباره راه‌های تقویت همکاری میان این شورا و دولت سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه با یان ایگلاند، دبیر کل شورای پناهندگان نروژ و هیئت همراه وی در دمشق دیدار کرد. دو طرف درباره طرح‌های فعالیت این شورا در سوریه طی مرحله کنونی و امکان گسترش آن در آینده گفتگو کردند.

مقداد تاکید کرد: دمشق از بازگشت تمام آوارگان سوری به وطنشان استقبال کرده و تمام اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت امن آوارگان فراهم می‌کند. برخی کشورهای غربی با این پرونده برخورد منفی دارند و همچنان به اقدامات بی رحمانه و یکجانبه خود علیه سوریه ادامه داده و به خاطر بهانه‌های باطل مانع بازگشت آوارگان به کشورشان می‌شوند.

مقداد بر لزوم پایبندی به اصول فعالیت بشردوستانه و دوری از سیاسی کردن تاکید کرد. وی به اوضاع اقتصادی و معیشتی دشوار ملت سوریه اشاره کرد که نتیجه مستقیم اقدامات یک جانبه بی‌رحمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی است.

مقداد از شورای پناهندگان نروژ خواست نهایت تلاش خود را برای کاهش رنج و مشکلات پناهندگان و تسهیل بازگشت آن‌ها به وطنشان و برداشتن موانع ساختگی در مقابل بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان به کار گیرد.

ایگلاند نیز همکاری مثمرثمر بین شورای پناهندگان نروژ و سوریه را ستود و تاکید کرد، این شورا تمام تلاش خود را برای تضمین تقویت این همکاری و ارائه کمک انسانی به تمام گروه‌های نیازمند انجام دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس