تاکید سازمان ملل بر لزوم بازخواست متهمان قتل خاشقجی

سازمان ملل متحد بار دیگر بر لزوم بازخواست متهمان قتل روزنامه نگار منتقد سعودی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد به دنبال اخبار منتشر شده در رسانه‌های فرانسوی در خصوص دستگیری یکی از مظنونان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی بار دیگر بر لزوم  بازخواست و محاکمه متهمان در این پرونده تاکید کرد.

بیشتربخوانید:

بازداشت یکی از مظنونین قتل خاشقجی در پاریس

عربی ۲۱ نوشت: این اظهار نظر سازمان ملل پس از آن بیان شد که پلیس فرانسه از دستگیری «خالد العتیبی» یکی از مظنونان قتل خاشقجی خبر داد.

«ستفان دوجاریک» در نشست خبری در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره دستگیری العتیبی گفت: موضع دبیرکل سازمان ملل از ابتدا مشخص بود و آن تاکید بر لزوم  محاکمه متهمان در قتل خاشقجی است.

رادیو «آر.تی.آر» فرانسه اعلام کرد که «خالد بن عید العتیبی» صبح روز سه شنبه که قصد پرواز به سمت ریاض را داشت، در فرودگاه شارل دوگل دستگیر شد.

رادیو فرانسه همچنین اعلام کرد که العتیبی پس از صدور حکم بازداشتش از سوی ترکیه، تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار داشته است.

یک مسئول سعودی اعلام کرد که گزارش رسانه‌ها مبنی بر دستگیری مظنون قتل خاشقجی در پاریس «یک مورد شناسایی نادرست و تعیین هویت اشتباه» است.

خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری ۱۵ مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس