مرکز مطالعاتی صهیونیستی: ارتش اسرائیل از ۲ دهه گذشته قادر به مدیریت جنگ‌ها نیست

موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انجام یک نظرسنجی جدید اعلام کرد که جامعه اسرائیلی به ارتش اعتماد نداشته و مشخص شده که ارتش از ۲ دهه گذشته دیگر قادر به مدیریت جنگها نیست.

به گزارش مشرق، نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو نشان می‌دهد که اکثریت جامعه صهیونیستی بر این باورند که ارتش این رژیم در آخرین جنگ غزه در ماه مه سال جاری میلادی هیچ دستاوردی نداشته است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی رای الیوم، تصمیم‌گیرندگان در تل‌آویو اعتراف می‌کنند که اسرائیل در نبرد افکار عمومی شکست خورده و فلسطینیان در افکار عمومی جهان مورد تایید قرار گرفتند.

ببینید:

فیلم/ وعده شهید طهرانی مقدم در نزدیکی جولان

«تزپی یسرائیلی» کارشناس صهیونیست در شبکه آی ۲۴ نیوز رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نظرسنجی مشابهی بعد از جنگ با لبنان در سال ۲۰۰۶ انجام شد و نتیجه یکسان بود.  بر اساس این نظرسنجی احساس غالب در جامعه صهیونیستی این است که ارتش اسرائیل از ۲ دهه گذشته دیگر قادر به مدیریت جنگها نیست و برای جلوگیری از تلفات بیشتر، به معادله آرامش روی آورده است و در واقع  تحمل خسارت‌های کمتر را به مثابه پیروزی می داند.

این کارشناس صهیونیست تصریح کرد که جنگ های سال ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ در واقع جنگ علیه موجودیت اسرائیل بود و از زمان جنگ اول لبنان در سال ۱۹۸۲ اسرائیلیها به معادله امنیتی جهت برقراری آرامش و جلوگیری از متحمل شدن خسارت های بیشتر عادت کرده اند.

همچنین بر اساس اطلاعات رسمی نهادهای صهیونیستی درصد اعتماد به ارتش این رژیم در صورت رویارویی همه جانبه با ایران و متحدان آن بسیار کاهش یافته است. علت آن است که صهیونیستها معتقدند ارتش  بودجه هنگفتی را از کابینه اسرائیل دریافت می‌کند و همواره خواستار افزایش بودجه است اما عملاً  تغییر تاثیرگذاری در عملکرد نیروهای ارتش مشاهده نشده است. این امر انتقاد بسیاری از رسانه ها و همچنین جامعه صهیونیستی و نهادهای مختلف را برانگیخته است و آنها معتقدند ارتش اسرائیل طعمه کسانی است که موجودیت آن را متزلزل می‌کنند.

منابع رسمی صهیونیستی اعلام کردند که دشمن داخلی اسرائیل در واقع عدم وجود نظم و انضباط در داخل نهادهای این رژیم است. منابع آگاه در تل آویو تاکید می کنند که در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه عمق اسرائیل هدف حملات موشکی قرار خواهد گرفت؛ اما با همه این وجود می بینیم که دستورالعمل های لازم برای مقابله با این شرایط اجرا نشده است.

این منابع افشا کردند، چالش دیگری که اسرائیلی ها در این مرحله با آن مواجه هستند مسئله پناهگاه هاست و آمار نشان می دهد که پناهگاهها آمادگی لازم برای مقابله با حملات را ندارند و با وجود هشدارهای فراوانی که داده می شود اما مقامات اسرائیل هیچ کاری برای حل این مشکل انجام نمی دهند.

منابع آگاه در تل آویو همچنین فاش کردند که شیوع اپیدمی کرونا ثابت کرد اسرائیلی‌ها توجهی به دستورالعمل ها ندارند و تاکنون بیش از دو میلیون اسرائیلی هنوز واکسن ضد کرونا را دریافت نکرده اند.

پیشتر «نوعام امیر» کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی دوره اخیر، اعتماد صهیونیستها به ارتش این رژیم بسیار کاهش یافته است. انتشار گزارش های پی در پی در خصوص عملکرد ارتش اسرائیل در داخل و خارج در کنار پیش بینی ها نسبت به ناتوانی آن برای رویارویی با جنگ های آتی و تداوم حملات از سوی غزه، همه و همه باعث شده تا اعتماد اسرائیلی ها به ارتش کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس