آماده شدن حزب الله برای نبرد بزرگ/ اطلاعات محرمانه لندن چیست؟

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به هشدار شدید انگلیس به اتباع خود درباره سفر به لبنان، از تحرکات پشت پرده‌ای پرده برداشت که از سوی واشنگتن و تل آویو علیه لبنان جریان دارد.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان در مطلبی در رای الیوم آورده است: اینکه دولت انگلیس هشدار شدید به اتباع خود درباره سفر به لبنان می دهد و اینکه به آنها توصیه می کند که از سفرهای غیرضروری اکیدا خودداری کنند، مفهومش این است که در وهله اول خطر امنیتی بزرگی علیه لبنان در حال مهیا شدن است و دولت انگلیس و نهادهای امنیتی آن که با همتایان اسرائیلی، آمریکایی و اروپایی خود هماهنگ هستند، اطلاعات تایید شده در این باره دارند.

ردپای تل آویو در آتش سوزی پوشش گیاهی جنوب لبنان

وی می نویسد: گمانه زنی این خطر و ماهیت آن دشوار است اما منابع موثق نزدیک به مقاومت در بیروت به ما تاکید کرده اند که آتش سوزی جنگلی و پوشش گیاهی جنوب لبنان عامدانه و اسرائیل در ورای آن است. این منابع گفتند که علت اصلی آتش سوزی عمدی این است که نهادهای اسرائیلی برداشتشان این است که پایگاهها و کارخانه های موشکهای نقطه زن حزب الله در زیر آن پنهان شده است و هدفشان این است که یا این پایگاهها منفجر شود یا عیان گردد تا هدف قرار دادن آن در جنگ آتی آسان شود.

عطوان آورده است: این تحرکات یعنی آتش سوزی هایی که اسرائیل در ورای آن است در سایه بحران و تنش امنیتی بی سابقه در لبنان است. پس از تحرکات شکست خورده برای ایجاد فتنه جنگ داخلی به گزینه دوم یعنی آتش سوزی به عنوان مقدمه گزینه سوم یعنی حمله نظامی روی آورده انداین تحرکات یعنی آتش سوزی هایی که اسرائیل در ورای آن است در سایه بحران و تنش امنیتی بی سابقه در لبنان است. پس از تحرکات شکست خورده برای ایجاد فتنه جنگ داخلی به گزینه دوم یعنی آتش سوزی به عنوان مقدمه گزینه سوم یعنی حمله نظامی روی آورده اند. صهیونیستها طی روزهای گذشته مانورهای نظامی گسترده انجام داده اند.

وی نوشت: منیر الران ژنرال احتیاط صهیونیست در تحلیلی که مرکز پژوهشهای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی آنرا منتشر کرد، درباره حمله موشکی حزب الله که بسیار شدید خواهد بود و توان ارتش رژیم صهیونیستی را برای پیروزی کاهش خواهد داد، به شدت هشدار داد.

عطوان تاکید کرد: آنچه تقریبا قطعی است، حزب الله شروع کننده این جنگ نخواهد بود و رهبران آن نهایت خویشتنداری را نشان خواهند داد مشابه آنچه در قبال تحرکات تحریک کننده برای کشاندن لبنان به جنگ داخلی انجام دادند؛ اما اگر اسرائیل دست به حمله نظامی بزند، واکنش حزب الله بسیار ویرانگر خواهد بود و درهای جهنم را به سوی اسرائیلی ها باز خواهد کرد. این توصیفی است که منابع لبنانی به رای الیوم گفتند.

وی می نویسد: اسرائیل نگران و سردرگم است و همانطور که جنگ کشتی ها را باخت در جنگ آتش سوزی هم شکست خواهد خورد. بر اساس اطلاعاتی که نزد ما وجود دارد، حزب الله حالت فوق العاده و آماده باش در میان نیروهای خود(۱۰۰ هزار رزمنده) اعلام کرده است و  برای یک نبرد بزرگ آماده می شود.

عطوان تاکید کرد: شاید این دلیل هشدار انگلیس به اتباع خود برای عدم سفر به لبنان و نیز سفر اخیر لیندا توماس نماینده آمریکا در سازمان ملل به تل آویو باشد. طرحی علیه لبنان از سوی واشنگتن و تل آویو با همکاری گروههای داخلی لبنانی و چه بسا برخی کشورهای عربی برای لبنان در حال شکل گیری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    13 0
    کجایی حاج قاسم که این شاخ اسقاطیلی رو بشکونی خیلی دلتنگتیم سردار
  • امیر IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    9 0
    تا این غده سرطانی تو منطق هست کسی رو آسا یش نمیبینه یه دفعه محور مقاومت دست به دست هم بدم ریشه این آشغالها رو بگنن
  • سیدامیر IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    3 0
    گزینه خنجر از پشت تنها راه حل توقف حمله اسرائیل به لبنان است رفقا اجرایش کنند تا این انگل از حمله منصرف بشود.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    8 0
    فان حزب الله هم الغالبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس