کد خبر 1310836
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
پسکوف: آماده تجهیز ترکیه به سری دوم اس-۴۰۰ هستیم

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه می گوید ترکیه به رغم عضویت در ناتو، استقلال عمل خود را برای مراوده با مسکو حفظ کرده و روسیه هم به نوبه خود آماده تجهیز آنکارا به اس ۴۰۰ های بیشتر است.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، به کانال ANT۱ یونان گفته است که روسیه آماده تجهیز ترکیه به دومین سری از سامانه های پدافندی اس-۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید:

روزهای پرالتهاب در کاخ اردوغان

وی خطاب به تلویزیون یونان می افزاید: می دانید، دوست قدیمی شما ترکیه، با وجود اینکه عضو ناتو است، روابط خیلی گسترده ای با روسیه ازجمله در حوزه نظامی و فناوری دارد. ما در تدارک انجام پروژه های مشترک با آنها هستیم چراکه از چنان استقلال عملی برخوردارند که به رغم عضویت در ناتو، به طور مستقل تصمیم گیری می کنند.

پسکوف در ادامه، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه سری دوم سامانه اس-۴۰۰ را در اختیار ترکیه قرار می دهد؛ به صراحت گفت: ما توافق های خاصی با آنکارا داریم و بله، چنین انتظاری هم داریم (که آنها را به سری دوم اس-۴۰۰ تجهیز کنیم).

اظهارات پسکوف از چند جنبه دارای اهمیت است. اول آنکه آمریکا بابت تحویل گرفتن سری اول اس-۴۰۰ روسی، از ترکیه دلخور است و حتی این کشور را با قانون تحریمی کاتسا تهدید می کند. دوم آنکه، ناتو تجهیز ترکیه به سامانه های پدافندی روسیه را موجب تضعیف دیوار بازدارندگی خود علیه مسکو می بیند. مورد سوم، اختلاف دیرینه یونان و ترکیه بابت تقسیم قبرس به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین و این اواخر، نزاع آنها درباره بهره برداری از منابع گاز طبیعی مدیترانه شرقی است که موجب صف آرایی اتحادیه اروپا علیه آنکارا شده است.

فروش سری دوم از سامانه های اس-۴۰۰ به ترکیه، آن هم در اوج اختلافات روسیه و غرب درباره موضوع اوکراین، می تواند برای مسکو به دلیل عمیق تر کردن شکاف به وجود آمده در دیوار ناتو، نوعی امتیاز تلقی شود حال آنکه لحن پسکوف، حاکی از تمایل برای ترغیب سایر شرکای آمریکا به پیروی از مسیر ترکیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بهزاد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    ترکیه و روسیه باید سر قبرس و کریمه به توافق برسن! در مقایسه با چین آمریکا و اروپا، روسیه دوست بهتری است و با توجه به جمعیت قابل توجه ترکهای روسیه میتوان به فکر اتحادیه ترکها و روسیه نیز بود.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 2
    روسیه به ترکیه s400 میفروشد ولی بایدن میخواهد به زودی به کشور کردستان که از دل ترکیه هم بیرون آمده s400نفروشد
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 2
    فعلا بذار همون یدونه رو هضم کنه بعد
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 1
    روسیه خودش آریایی است و S500 رو به هند آریایی فروخته است. حالا یک‌S400 هم پرت کرده جلوی ناتمدن قرقزستان و ترکیه. (البته یک آریایی بزرگتر یعنی بایدن اجازه نمیدهد روسیه به یک آریایی یعنی ایران S500 بفروشد و این یک دعوای خانوادگی است)(اولین امپراطوری انسان مدرن را آذری ها بوجود آوردند بنام امپراطوری ماد)
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 0
      یه روز یه نفر میرهدنونوایی میبینه شلوغه به دروغ داد میزنه میگه آی مردم برین کوچه بالایی نونواییش احسان میده یکی میره دو نفر میرن سه چهار همه میرن نانوا هم میره. این ادم با خودش میگه نکنه واقعا اینجوریه خودشم میره شما متوهما تا اسم ترکیه میاد چرا بیخود میشید ای بابا کارو زندگی ندارید کشور خودتونو بسازین.اقا ترکیه ضعیف ترکیه هیچ اصلا پشم پرایدو سال قبل نخریدم که ارزان میشه شده ۱۶۸ میلیون.ابوقراضه ای مث پراید.خودتو ول کردی پاچه ترکیه رو گرفتی
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 1
    رجب‌حسرت S400 که قدیمی شده را میخورد و التماس یک آریایی بنام پوتین را میکند.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 1
    وقتی پوتین میگوید ترکیه منظورش کشوری است که در غرب کشور کردستان قرار دارد و با عراق و ایران مرز ندارد
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 1
    وقتی پوتین میگوید ترکیه منظورش کشوری است که در غرب کشور کردستان قرار دارد و با عراق و ایران مرز ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس