نابودی اسرائیل - نمایه

حملات سایبری ایران علیه اسرائیل، روز به روز پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌شوند. مسئله‌ای که از منظر تل‌آویو کاملاً خطرناک ارزیابی می‌شود. 

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت:

پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» درباره نبرد سایبری میان ایران و اسرائیل نوشت: رویکرد ایران در مواجهه با اقدامات سایبریِ اسرائیل علیه این کشور نشان می‌دهد که اساساً تهران بنا ندارد در برابر حملات سایبری، سکوت پیشه کند و حتی الگوی پاسخ‌های ایران به حملات سایبری اسرائیل نشان می‌دهد که این حملات روزبه‌روز پیچیده‌تر و خطرناک‌تر نیز می‌شوند. مسئله‌ای که از منظر تل‌آویو کاملاً خطرناک ارزیابی می‌شود.  

بیشتر بخوانید:

مسئول اسرائیلی دقیقه به دقیقه در معرض حملات سایبری قرار داریم

در هفته‌های اخیر، سطح تنش و درگیری سایبری میان ایران و اسرائیل، به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. اخیرا پمپ بنزین‌های ایرانی هدف یک حمله سایبری گسترده قرار گرفتند. ایران در مدت کمی ‌پس از ایجاد این اختلال، از وقوع یک حمله سایبری خبر داد. 

ماهیت و گستردگیِ اقدام خرابکارانه اخیر علیه ایران حاکی از این بود که به احتمال فراوان، حمله سایبری مذکور با مدیریت و راهبریِ یک بازیگر دولتی انجام شده است. در این رابطه، اسرائیل به وضوح و صراحت مسئولیت حمله به پمپ بنزین‌های ایرانی را به‌عهده نگرفته با این حال تا حد زیادی این نکته که حمله مذکور کار اسرائیل بوده، روشن است.  

در نقطه مقابل، اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند که ایران نیز حملات سایبری گسترده‌ای را انجام داده است. در این میان، تحلیلگران زیادی با مشاهده الگوهای حملات سایبری ایران به این نکته‌ اشاره دارند که ایران در حملات خود روزبه‌روز پیچیده‌تر عمل می‌کند.

آنها به‌طور خاص به حملات سایبری ایران به شبکه برق و همچنین سروِرهای اینترنتی در اسرائیل‌ اشاره می‌کنند. حملاتی که خساراتی جدی را به سیستم‌های بانکی اسرائیل وارد کردند.

ایران به قدری در این رابطه پیچیده عمل کرده که برخی اسرائیلی‌ها به خریدِ ژنراتورهای برق و همچنین تهیه نسخه‌های مختلفِ کپی از مدارک و داده‌های رایانه‌ای خود روی آورده‌اند.‌ ترس آنها از این است که شاید اطلاعات و بسیاری از امکانات خود را در جریان اقدامات سایبری ایران از دست بدهند. 

در این رابطه، بسیاری از نهادهای اسرائیلی اعلام کرده‌اند که آمادگی لازم جهت مقابله با حملات پیچیده ایران که امکان دارد موجب ایجاد تلفات گسترده انسانی شوند را ندارند. با این حال، افزایش تنش‌های سایبری میان ایران و اسرائیل موجب شده برخی تحلیلگران اسرائیلی این آینده تاریک را نیز برای اسرائیل در پیش‌بینی‌های خود لحاظ کنند. مسئله‌ای که می‌تواند حامل خسارات سنگینی برای تل‌آویو باشد. 

اسرائیل در شرایط فعلی در هراس است که مبادا حملات سایبری ایران، توانایی‌های اقتصادی و فناوری آن را فلج کنند. مسئله‌ای که می‌تواند برای بانک‌ها، نهادها و زیرساخت‌های تجاری اسرائیل شدیدا آسیب‌زا باشد. حملات سایبری اخیر ایران به برخی پایگاه‌های داده‌ای و اطلاعاتی اسرائیل نشان داد که تل‌آویو تا حد زیادی جهت مقابله با حملات سایبری، از فقدان آمادگی رنج می‌برد. در واقع، این حملات نشان دادند که اسرائیل تا حد زیادی در برابر اقدامات سایبری علیه خود آسیب‌پذیر و شکننده است.

جدای از این‌ها، اگر روند تنش‌های سایبری میان ایران و اسرائیل ادامه پیدا کنند، امکان دارد تهران در حوزه‌های تسلیحاتی و موشکی اسرائیل نیز نفوذ کند که این موضوع در نوع خود می‌توان تبعات مرگباری را برای اسرائیل به همراه داشته باشد. 

آنچه در این میان کاملاً آشکار است این نکته است که اساساً ایران در برابر حملات سایبری اسرائیل، سکوت پیشه نخواهد کرد. ایران تیم‌های سایبری تهاجمی‌ مختلفی دارد. در شرایط فعلی، ایرانی‌ها مدام از روند تنش‌های سایبری خود با اسرائیل، نکاتی را یاد می‌گیرند و متعاقبا بر مهارت خود در حوزه سایبری می‌افزایند. این مسئله از منظر اسرائیل کاملاً تهدیدآمیز است و نشان از آن دارد که ایران بیش از هر زمانی آماده خواهد بود تا به اقدامات سایبری اسرائیل علیه منافعش،  با قدرت پاسخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 1
    اسراییل کثیف بدانداین اول کاراست بزودی باشبکه های مقاومت درفضای حقیقی وسایبری نابودمیشودپیروزی نزدیک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس