کد خبر 1310471
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
راهبرد سلامت در دولت سیزدهم منتشر شد

دومین شماره فصلنامه علمی تخصصی راهبرد سلامت و بهداشت با عنوان «راهبرد سلامت در دولت سیزدهم»، منتشر شد.

به گزارش مشرق، دومین شماره فصلنامه علمی تخصصی راهبرد سلامت و بهداشت با عنوان «راهبرد سلامت در دولت سیزدهم» با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و هسته سلامت مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شد.

با توجه به مسائل متعدد حوزه سلامت و محدودیت در منابع و امکانات، انجام کار کارشناسی به منظور تبیین اولویت‌های نظام سلامت ضروری به نظر می‌رسد. لذا هدف از این شماره تبیین اولویت‌های دولت سیزدهم در نظام سلامت بوده و نویسندگان محترم با بیان علت و چرایی اولویت‌ها و بیان دلالت‌های سیاستی موضوعات مطروحه، کمک شایانی به مجریان و سیاست‌گذاران خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

۱۰۰ روز با رئیسی به روایت آمار

در این شماره، آثار ارزشمندی از خبرگان و پژوهشگران نظام سلامت در محورهای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت‌های پیشین، تصویر وضع موجود، تصویر وضع مطلوب، آینده‌پژوهی نظام سلامت و ارائه سیاست‌های پیشنهادی گردآوری شده است.

همچنین به منظور احصاء و پرداخت به مهم‌ترین مسائل روز نظام سلامت و استفاده از طیف گسترده‌تری از آراء خبرگان، از قالب‌های متنوعی از جلمه؛ تحقیقات راهبردی، تحلیل راهبردی، گفتگوی راهبردی، ترجمان دانش و دریچه نو استفاده شد.

تعرفه‌گذاری خدمات سلامت، مسئله انتخاب وزیر و مدیران وزارت بهداشت، حکمرانی سازمان غذا و دارو در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو، واکسیناسیون عمومی کرونا و توسعه‌ی آن، ترسیم تصویر وضع موجود و چالش‌های پیش‌روی حوزه جمعیت، بررسی کلان‌روندهای آتی نظام سلامت در زمینه حکمرانی و سیاست‌گذاری سلامت، بیان مهم‌ترین مسائل و راه‌کارهای ارائه خدمات سلامت و در نهایت مسائل حوزه طب‌سنتی ایرانی، طرح تحول سلامت و گردشگری سلامت از جمله موضوعات مهمی است که در این شماره به آنها پرداخته شده است.

کامران باقری لنکرانی، مصطفی قانعی، امیرحسین تکیان، فرزاد پیرویان، حمیدرضا صفی‌خانی، نفیسه حسینی یکتا و فرهاد کوهی از جمله همراهان این شماره هستند که ارائه رهنون‌ها و نکات دقیق کارشناسی آنها می‌تواند مسیر دولت سیزدهم را در آسیب‌شناسی و سیاست‌گذاری نظام سلامت روشن‌تر کند.

امید است این شماره فصلنامه که نتیجه همکاری مشترک پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام است، قدم کوچکی در راستای اصلاح و ارتقاء نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران باشد.

این شماره فصلنامه راهبرد سلامت و بهداشت به صورت رایگان، در تارنمای پژوهشکده تحقیقات راهبردی و تارنمای فروشگاه اینترنتی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام (رشدا) به نشانی https://rushda.ir/?p=۸۷۶۹ قابل دریافت و مطالعه است. همچنین شماره اول این فصلنامه با موضوع «آسیب‌شناسی نظام سلامت از منظر فساد» از همین راه‌ها قابل دسترسی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس