پرچم افغانستان نمایه

سازمان ملل ضمن هشدار درباره موج جدید مهاجرت در افغانستان، خواستار کمک‌های فوری به این کشور شد.

به گزارش مشرق، «فیلیپو گراندی»، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ضمن هشدار درباره افزایش تعداد مهاجران افغان به دنبال فروپاشی اقتصادی، خواستار کمک فوری به افغانستان شد.

گراندی به خبرنگاران گفت: ما در خطر آغاز موجی جدید مهاجرت پناهجویان افغان به دنبال سقوط شرایط اقتصادی در افغانستان هستیم. 

این در حالی است که سازمان ملل بارها درباره وقوع بحران انسانی در افغانستان هشدار داده و بیش از نیمی از جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان در زمستان آتی به دنبال ادامه انسداد ذخایر بانک مرکزی از سوی آمریکا در خطر قحطی قرار دارند.

گراندی در ادامه گفت: با کمک برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و ارائه نظامی برای ارائه خدمات اجتماعی و تزریق پول نقد به افغانستان می توان از وقوع فاجعه در افغانستان جلوگیری کرد. 

وی همچنین از سفر به ایران و گفت‌وگو با مقامات این کشور درباره بحران افغانستان خبر داد. 

براساس گزارش سازمان ملل ایران میزبان بیش از ۳.۴ میلیون مهاجر افغان است و این در حالی است که ۳ میلیون نفر از مردم افغانستان نیز در داخل خاک این کشور آواره هستند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جهودشناس IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    خدای من. جنایات این گروه‌ها علیه زنان و دختران ما باورنکردنی شده. چه وقت میخواهید امنیت زنان ما رو تأمین کنید؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    هیچ کشوری در جهان مهاجر غیر قانونی متخلف بیسواد غیر متخصص و فقیر و فاقد ثروت و سرمایه رو اجازه اقامت نمی‌دهند متاسفانه تنها کشور ما ایران شده مرکز و پاتوق افغانی ها، گفته می‌شود بیش از سیزده میلیون نفر اتباع افغانی در ایران ساکن هستند ه باعث بیکاری میلیون ها کارگر ایرانی و ده ها و صدها مشکل امنیتی و هزینه برای کشور و ملت ایران شده اند ، نمی‌دانم مسولین محترم چرا متوجه این معضل نیستند، افاغنه زاد و ولد فراوانی هم دارند به همین شکل پیش بریم طی چند سال آینده جمعیت افاغنه در ایران از جمعیت ایرانیان هم بیشتر خواهند شد و آینده ایران و ایرانیان در خطر خواهد بود !!! مشرق جان التماس دعا ، سپاسگزارم از سایت مشرق
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    ظرف چند سال آینده تعداد افاغنه در ایران از ایرانیان هم بیشتر خواهند بود چون اکثریت این افغانی ها بصورت قاچاقی به ایران آمده و خواهند آمد ، متاسفانه ما ایرانیان و ایران باید تاوان مشکلات افغانستانی ها را بدهیم .. که باعث نا امنی در جامعه می‌شوند و هم هزینه های زیادی به کشور تحمیل می‌کنند ..
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    متاسفانه مقصد همه اشون هم ایران ...
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    باید تمام مرزهای شرقی کشور رو که با افغانستان و پاکستان مرز مشترک داریم دیوار کشی و حصار کشی محکم و مطمئن بکشیم با پهپاد و دوربین های دید در شب تمام مرزهای شرقی رو کنترل و رصد کنیم ... نباید اجازه بدهیم وارد ایران بشن .. ملت ما چه گناهی کردن با اینها همسایه شدیم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس