عربستان موشک کافی برای مقابله با انصارالله در اختیار ندارد

مقامات آمریکایی فاش کردند عربستان موشک کافی برای مقابله با حملات انصارالله در اختیار ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» فاش کرد که عربستان سعودی از متحدان خود در خلیج فارس، اروپا و ایالات متحده آمریکا درخواست موشک‌های پاتریوت بیشتری کرده است.

بیشتربخوانید:

ارتش یمن پهپاد آمریکایی ارتش سعودی را سرنگون کرد

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی و سعودی نوشت: مهمات عربستان سعودی برای دفع حملات هفتگی پهپادها و موشک‌های بالستیک در حال اتمام است و این کشور نیاز به تأمین فوری آنها دارد.

این مقامات هم چنین گفته اند: زرادخانه موشک‌های رهگیر عربستان به طور جدی در حال کاهش است و به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی در آستانه یک موافقت رسمی با درخواست عربستان برای تأمین موشک‌های بیشتر هستند.

با وجود نگرانی‌ها در مورد سابقه حقوق بشر عربستان سعودی و سایر مسائل، مقامات آمریکایی معتقدند که آنها موظفند به این پادشاهی نفت خیز کمک کنند تا از خود دفاع کند، زیرا ایالات متحده با قیمت‌های بالای نفت رو به رو است و خواهان تکرار حملاتی مانند حمله به آرامکو نیست.

طبق این گزارش، وضعیت کنونی، مقامات ریاض را نگران کرده است که بدون ذخیره کافی موشک‌های رهگیر پاتریوت، حملات مداوم می‌تواند منجر به خسارت‌های جانی یا آسیب به زیرساخت‌های نفتی مهم این کشور شود.

این وضعیت با افزایش حملات نیروهای مسلح یمنی که به طور مداوم در عمق عربستان رخ می‌دهد، توأم شده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه از اجرای بزرگترین عملیات تهاجمی در عمق عربستان سعودی (با نام عملیات هفتم دسامبر) علیه اهداف حیاتی و نظامی در ریاض، جده، طایف، نجران و عسیر خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    خاک بر سر نظام قبیله ای ال سعود، از غرب کفار موشک و سلاح می گیرد بر سر مردم بی دفاع و فقیر البته با ایمان یمن می ریزد بی عرضه توان ساخت سلاح را ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس