عربستان برای مقابله با حملات پهپادی یمن به آمریکا متوسل شد

رسانه ها به تشدید حملات پهپادی و موشکی یمن اشاره و اعلام کردند که عربستان در شرایط خطرناکی بسر می برد و از آمریکا و قطر درخواست موشک های پاتریوت کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه گزارش داد: مسئولان آمریکایی و سعودی اعلام کردند که دولت عربستان از آمریکا خواسته است هرچه سریعتر این کشور را به موشک های پاتریوت مجهز کند. عربستان همچنین با متحدان خود در شورای همکاری خلیج فارس از جمله  قطر و نیز برخی کشورهای اروپایی در این باره تماس گرفته است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از برخی مقام های آمریکایی نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا در حال بررسی فروش مستقیم این موشک هاست و با تحویل آنها به عربستان توسط دولت های دیگری مانند قطر، موافقت خواهد کرد.

عربستان که موجودی موشک های پاتریوت آن در حال تمام شدن است، از  متحدانش خواسته است برای جلوگیری از حملات انصار الله یمن هر چه زودتر، این کشور را به موشک های پاتریوت مجهز کنند.

یک مقام سعودی به این روزنامه گفت: شمار حملات به عربستان تا حد زیادی افزایش یافته است و هواپیماهای بدون سرنشین ماه نوامبر۲۹ بار و ماه اکتبر ۲۵ بار خاک عربستان را مورد حمله قرار دادند. ماه گذشته و ۱۰ اکتبر نیز عربستان ۱۱ بار با موشک بالستیک هدف قرار گرفت.

تیمونی لیندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن  جمعه گذشته گفت: نیروهای انصارالله  در سال ۲۰۲۱، حدود ۳۷۵ بار به عربستان حمله کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز، در تشریح عملیات «منحصر به فرد» روز دوشنبه ارتش در عمق خاک سعودی اعلام کرد که در این عملیات از تعدادی موشک بالستیک و ۲۵ فروند پهپاد استفاده شد و مقر وزارت دفاع عربستان هدف قرار گرفت.

سرتیپ «یحیی سریع» روز سه شنبه در یک نشست خبری به تشریح «عملیات هفتم دسامبر» پرداخت و اعلام کرد که نیروهای یمنی در پاسخ به جنایات متجاوزان، عملیات نظامی منحصر به فرد را در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر انجام دادند.

درگیری میان ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف سعودی طی روزهای اخیر در برخی مناطق افزایش یافته  است.

یمنی‌ها دلیل تشدید حملات ائتلاف سعودی در شمال یمن را شکست ائتلاف سعودی-آمریکایی در ساحل غربی و آزادسازی الحدیده می‌دانند و معتقدند که آمریکا معادلاتش را در منطقه به ویژه در جنگ یمن باخته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 0
    خخخخ....آمریکا خودش در عین الاسد عراق در برابر حملات حشد الشعبی نیاز به کسایی داره که از خود آمریکایی ها حمایت کنن......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس