کد خبر 1310134
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
ارابه مرگ کرونا در آمریکا و اروپا می‌تازد

با وجود واکسیناسیون گسترده در آمریکا و کشورهای اروپایی علیه ویروس کرونا، ارابه مرگ بیماری کووید – ۱۹ همچنان در برخی از این کشورها می تازد و روزنانه قربانیان زیادی می گیرد.

به گزارش مشرق به نقل وب سایت مرجع worldometers که ارقام و آمار رسمی در مورد تعداد مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در کشورهای مختلف منتشر می کند، بیماری کووید – ۱۹ تاکنون ۲۲۲ کشور و قلمرو در سراسر جهان را درگیر کرده و موارد ابتلا به این بیماری در برخی کشورها بیش از سایرین است.

تعداد مرگ و میر در کشورهایی از جمله آمریکا، روسیه، اوکراین، لهستان و آلمان همچنان بالاست و برخی کشورهای آسیایی و امریکای لاتین از جمله هند و برزیل هم همچنان تعداد زیادی قربانی می دهند.

در مجموع ۲۶۶ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۸۰۲ نفر در سراسر جهان به کرونا دچار شده اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۷۱۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۲۴۰ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۲۱۶ نفر بهبود یافته اند.

سهم شمار موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در آمریکا با جمعیت ۳۳۳ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۹۸۳ نفر، بالاترین رقم است، به طوری که تاکنون ۵۰ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۲۵ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و ۸۱۰ هزار و ۲۵۴ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند. شمار مرگ های جدید کرونایی در ایالات متحده ۶۸۰ نفر گزارش شده است.

روسیه با جمعیت ۱۴۶ میلیون و ۲۳ هزار و ۹۰۴ نفری، کشور دیگری است که فوتی های کرونا در آن زیاد گزارش شده و به ۲۸۳ هزار و ۶۴۴ نفر رسیده و در واقع یک هزار و ۱۸۲ مرگ تازه در این کشور روی داده است. در مجموع ۹ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۸۴۵ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

آلمان یک کشور اروپایی با ۸۴ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت، ۶ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۶۹ مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده و مجموع فوت شدگان بر اثر این بیماری در این کشور ۱۰۳ هزار و ۹۱۳ نفر است. شمار تازه ترین مرگ های کرونایی ۳۰۹ نفر اعلام شده است.

لهستان و اوکراین نیز دو کشوری هستند هر یک به ترتیب با ۳۷ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۳۵۸ نفر و ۴۳ میلیون و ۳۵۸  هزار و ۹۴ نفر جمعیت، موارد مرگ و میر کرونایی در آن بالاست. ۸۶ هزار و ۲۰۵ نفر در لهستان از مجموع ۳ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۴۰ مبتلا فوت کرده اند و سهم فوتی های اوکراین از این بیماری ۸۸ هزار و ۹۸۶ نفر از مجموع ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۶۱۰ مورد ابتلا است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    مگه واکسن‌ نزدن
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    پس واکسن همش کشکه. باور کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس