منبع سعودی: بن‌سلمان و اردوغان در دوحه با هم دیدار نمی‌کنند

یک منبع عربستانی اعلام کرد که اخبار منتشر شده درباره دیدار میان ولیعهد عربستان و رئیس جمهور ترکیه در دوحه صحت ندارد.

به گزارش مشرق، یک منبع سعودی خبر دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در دوحه در جریان سفرشان به قطر را تکذیب کرد.

خبرگزاری آلمان به نقل از این منبع، تمامی اخبار منتشر شده در این زمینه را تکذیب کرد و آن را «کاملاً بی‌اساس» خواند.

بر اساس گزارش پایگاه الخلیج الجدید، این منبع افزود که محمد بن سلمان روز چهارشنبه یک روز پس از سفر اردوغان وارد دوحه می‌شود و به همین دلیل آنها با یکدیگر دیدار نخواهند کرد.

پیش از این شیخ «محمد بن عبدالرحمن» وزیر امور خارجه قطر اعلام کرده  بود که سفرهای همزمان رئیس جمهور ترکیه و ولیعهد سعودی به قطر «تصادفی» بوده است.

رسانه‌های سعودی پیش تر گزارش داده بودند، محمد بن سلمان به کشورهای عمان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و کویت سفر و با مقام‌های این کشورها درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو خواهد کرد.

محمد بن سلمان در رأس هیئتی وارد عمان شد و در بدو ورود مورد استقبال «هیثم بن طارق» پادشاه عمان قرار گرفت.

این اولین سفر وی به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از زمان برعهده گرفتن پست ولایت عهدی در سال ۲۰۱۷ است.

بر اساس اعلام رسانه‌های سعودی، سفر ولیعهد سعودی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پنج روز به طول خواهد انجامید.

ناظران  و کارشناسان معتقدند که شکست عربستان در جنگ یمن، سنگینی کردن هزینه‌های گزاف آن بر دوش رهبران سعودی باعث شده تا ولیعهد سعودی دست به دامن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شود و به نظر می‌رسد ادامه یافتن بحران یمن انگیزه اصلی سفر ولیعهد سعودی به کشورهای  مذکور باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    برای جانشینی آمریکا در خاورمیانه ایران ترکیه عربستان رقابت دارند
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    برای رقابت با کریدور عراق و اتصال بنادر خلیج فارس به بنادر دریای مدیترانه و تسهیل ترانزیت بین ایران و بندر مرسین ترکیه در سواحل مدیترانه و بعلت عدم قابلیت بزرگراه شدن مسیر بین دره ای و تنگ "جاده خوی - قطور" احداث یک تونل دوقلوی ۱۵ کیلومتری در مسیر بین چالدران ایران و چالدران ترکیه اجتناب ناپذیر است و این مسیر جدید موجب کوتاهتر شدن ۳۰۰ کیلومتری دسترسی به بندر مرسین نسبت به مسیر فعلی "بازرگان - سیواس - مرسین" میشود.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    هزینه احداث این تونل با اخذ عوارض از تریلی های عبوری جبران میشود، موقعی که شرکتهای حمل و نقل بار میزان عوارض پرداختی تونل را در قبال کاهش میزان هزینه های مصرف سوخت خودرو و استهلاک لاستیک و خود ماشین از بابت کوتاهی ۳۰۰ کیلومتری مسیر به اصلاح از بابت هزینه فایده بررسی بکنند، این یک سود دو طرفه می باشد که باید در عرصه جنگ کریدورها برای رقابت با کریدور عراق جهت اتصال بنادر خلیج فارس به بنادر دریای مدیترانه در ترکیه تعریف شود و سرمایه گذاری شرکتهای خصوصی برای این پروژه سودآور بصورت تشکیل یک کنسرسیوم بسیار جذاب خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس