کد خبر 1309907
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
حذف دلار از معاملات تسلیحاتی روسیه و هند 

مسکو – ایرنا– روسیه و هند که میلیاردها دلار معاملات تسلیحاتی دارند توافق کردند که دلار آمریکا را از معاملات تسلیحاتی خود حذف کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانووستی، الکساندر میخییف رئیس شرکت دولتی تسلیحاتی روس آبارون اکسپورت (دست اندرکار صدرات تسلیحات روسیه) روز سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به توافق با هند برای حذف دلار از معاملات تسلیحاتی روسیه با این کشور گفت: طبق سنت مرسوم ما ارزش همه قراردادهای تسلیحاتی را برای اینکه فهم آن مناسب باشد به دلار آمریکا اعلام می کنیم.  

وی افزود: اما در واقع شرکت روس آبارون اکسپورت ۱۰۰ درصد دلار را از معاملات تسلیحاتی با کشورهای دیگر کنار گذاشته است.  مقام روس گفت: آنچه که به هند مربوط می شود تمام معاملات روسیه با این کشور با روبل یا روپیه هند صورت می گیرد.  

به گفته میخییف، روسیه با هند برای بومی سازی تولید اسلحه کلاشینکوف از نوع آک-۲۰۳ در هند به توافق رسید و در مرحله نخست ۱۲۰ هزار اسلحه کلاشینکوف با افزایش بومی سازی از ۵ تا ۷۰ درصد در هند تولید خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم همه اسلحه های کلاشینکوف مورد نیاز هند بطور ۱۰۰ درصد در این کشور تولید خواهد شد.

روسیه با برخی کشورها از جمله ایران، چین، هند و ترکیه معاملات را با ارزهای ملی کشورهای طرف تجارت انجام می دهد و چنین نظامی برای مبادلات با بسیاری از کشورهای دیگر نیز پیش بینی شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از سال ۲۰۱۷ میلادی داد وستد در بنادر این کشور فقط با روبل انجام می گیرد و تجارت با دلار آمریکا که بخش عمده بازرگانی خارجی را تشکیل می داد، منع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • افشین IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    بسیار عالی. این روش باید در تمامی تجارت طرفین برقرار شود. قراردادهای دوجانبه یا چند جانبه که باعث خارج شدن دلار از چرخه اقتصادی کشورها میشود گذشته از اعتبار بخشی به پولهای ملی فاتحه ارزش دلار را خوانده و دیگر آمریکا نمی تواند با خلق ثروت کاغذی یا مجازی،با این سطح از،بدهکاری جهانی به اقتصاد خود اعتبار ببخشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس