اتحادیه اروپا در روابط میان روسیه و اوکراین آتش به پا کرده است

«مارین لوپن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اتحادیه اروپا را در افزایش تنش‌های مرزی بین روسیه و اوکراین مقصر دانست.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «مارین لوپن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در مصاحبه با روزنامه لهستانی «جمهوری»، اتحادیه اروپا را در افزایش تنش‌های مرزی بین روسیه و اوکراین مقصر دانست.

بر اساس این گزارش، لوپن در خصوص نقش اتحادیه اروپا در افزایش تنش میان مسکو و کی یف و همچنین احتمال حمله روسیه به اوکراین گفت: فکر نمی‌کنم پوتین مرتکب چنین اشتباهی شود. اما همچنین معتقدم که اتحادیه اروپا در این موضوع، آتش افروزی کرده است.

رهبر تظاهرات ملی جناح راست که امانوئل ماکرون را در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال آینده به چالش خواهد کشید، همچنین تاکید کرد که اوکراین به حوزه نفوذ روسیه تعلق دارد.

لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا و ایالات متحده طی هفته‌های گذشته، بارها نسبت به انجام هرگونه «اقدام تهاجمی» روسیه علیه اوکراین علیه هشدار داده‌اند. روسیه این اتهامات را رد کرده و آن را پوچ و خطرناک دانسته است.

روزنامه واشنگتن پست اوایل این هفته به نقل از منابع آمریکایی مدعی شد که روسیه در حال استقرار نیروهای نظامی قابل توجهی در مرز اوکراین و تلاش برای حمله به اوکراین در اوایل سال جدید میلادی است.

در همین راستا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چنین ادعاهایی را رد کرده و نسبت به ترویج آنها هشدار داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس