کد خبر 1309602
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
معترضان راه سلیمانیه به کرکوک را بستند

در ادامه اعتراض های دانشجویی دانشگاه های سلیمانیه واقع در کردستان عراق که از هفته گذشته شروع شده بود، امروز دوشنبه به مسدود شدن راه مواصلاتی سلیمانیه به کرکوک منجر شد.

به گزارش مشرق، براساس گزارش رسانه های عراقی، گروهی از دانشجویان در اعتراض به کاهش کمک هزینه های تحصیلی و سایر خدمات دانشجویی، باردیگر به خیابان ها برگشتند و در همین ارتباط جاده اصلی سلیمانیه به کرکوک و برخی راه های محلی را در شهر سلیمانیه واقع در کردستان عراق بستند.

معترضان در بیانیه ای که حین تجمعات خود قرائت کردند، ‌ خواستار احیای اعتبار تحصیلات دانشگاهی، لغو شهریه و دستمزد بخش های داخلی دانشگاه ها، بازخواست و مجازات نیروهای امنیتی که به دانشجویان تعرض کرده و صدمه زده اند، شدند.

آنها همچنین درخواست کرده اند که کمک های تحصیلی ماهانه به دانشجویان به روال قبل برگردد و هزینه های دوره های شبانه نیز کاهش یابد.

از دیگر درخواست های دانشجویان دانشگاه سلیمانیه، قطع دست احزاب و جلوگیری از مداخلات آنان در امور آموزشی بوده است و اعلام شده که تا زمانی که به مطالباتشان پاسخ مناسب داده نشود، به اعتراضات و تجمعات خود ادامه خواهند داد.

اعتراضات از هفته گذشته در حالی در سلیمانیه آغاز شد که به برخورد میان نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق و دانشجویان انجامید و دانشجویان نیز راه ها را مسدود کردند.

دولت منطقه کردستان عراق از سال ۲۰۱۴ به دنبال حمله داعش و وقوع بحران امنیتی در سراسر عراق، ‌ کمک هزینه های تحصیلی ماهانه را به میزان ۶۰۰ هزار دینار عراقی(حدود ۵۰۰ دلار آمریکا)، به شدت کاهش داده است.

البته دانشجویان این را هم اضافه کرده اند که روی اعتراضشان فقط با دولت اقلیم کردستان عراق است که باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 4
    کردستان نابود خواهد شد دولت تروریستی تشکیل نخواهد شد
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      چرکیه و.ملت نجس ترک تجزیه و نابود خواهد شد. و تروریست هم اونایی هستند که مرز رو به کوبانی بستند. در مقابل داعش جد شما چنگیز خان ابر تروریست بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس