کد خبر 1309546
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
لامبورگینی اوروس وارد چهارمین سال سودآوری شد

لامبورگینی اوروس در چهارمین سال آغاز عرضه در بازار، رکوردشکنی خود را در زمینه‌ی سودآوری جشن گرفت و به زودی به پرفروش‌ترین محصول خودروساز ایتالیایی تبدیل خواهد شد.

به گزارش مشرق، چهار سال از معرفی لامبورگینی اوروس، ابرشاسی‌بلندی که مسیر تاریخ سنت آگاتا را تغییر داد و رکورد فروش و سودآوری بی‌سابقه‌ای را به ارمغان آورد، می‌گذرد.ه گزارش carscoops، اوروس در ۴ دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان سومین مدل از سری محصولات لامبورگینی در کنار هوراکان و اونتادور معرفی شد. طی چهار سال گذشته، لامبورگینی ۱۶،۰۰۰ دستگاه اوروس فروخته است.

بیشتر بخوانید

تویوتا یاریس یک هاچبک جذاب و دوست‌داشتنی +عکس

این رقم بیش از ۱۴،۰۲۲ دستگاه مربوط به تمامی نسخه‌های گالاردو (۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴) و در مسیر پیشی گرفتن از فروش تجمعی هوراکان (۲۰۱۴ تاکنون) است و به‌زودی عنوان پرفروش‌ترین مدل لامبورگینی تاکنون را از سایر خودروها می‌رباید. نکته‌ی مهم دیگر اینکه ۸۵ درصد از خریداران لامبورگینی اوروس تازه به جمع خریداران این برند وارد شده‌اند و پایگاه مشتریان آن را گسترش می‌دهند.

لامبورگینی اوروس وارد چهارمین سال سودآوری شد +عکس

برای تولید اوروس، لامبورگینی با ایجاد مرکز جدید تولید، رنگ‌آمیزی، ساختمان اداری، انبار لجستیک، پیست آزمایش، کارخانه نسل دوم و هاب انرژی، مساحت محوطه سنت آگاتا بولونزه را دو برابر کرد و آن را از ۸۰،۰۰۰ به ۱۶۰،۰۰۰ متر مربع افزایش داد؛ درحالی‌که بیش از ۷۰۰ کارمند نیز در این مجتمع مشغول به کار شده‌اند.

از نظر سودآوری، ورود لامبورگینی اوروس رشد ۴۰ درصدی را در سال ۲۰۱۸ به همراه داشت. در آن سال لامبورگینی گردش مالی ۱/۴۱۵ میلیارد یورویی داشت که در سال ۲۰۱۹ به ۱/۸۱ میلیارد یورو رسید و پس از آن ۱/۶۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت.

لامبورگینی اوروس وارد چهارمین سال سودآوری شد +عکس

لامبورگینی اوروس از پیشرانه‌ی ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر توئین توربو با قدرت ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. در نتیجه یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی است که زمان سرعت‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳/۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت (۱۸۹ مایل بر ساعت) را تجربه می‌کند.

لامبورگینی اوروس وارد چهارمین سال سودآوری شد +عکس

از جمله دستاوردهای این مدل، رسیدن به سرعت ۲۹۸ کیلومتر بر ساعت (۱۸۵ مایل بر ساعت) روی یخ در روسیه طی ماه مارس گذشته و همچنین پیمودن مرتفع‌ترین جاده قابل رانندگی جهان در ارتفاع ۵،۸۰۰ متری در هند در اکتبر گذشته است.فصل بعدی لامبورگینی اوروس، فیس‌لیفت آینده خواهد بود که انتظار می‌رود با یک نسخه پلاگین هیبریدی و یک نسخه دیگر اسپرت، برقی‌سازی را وارد سبد محصولات خودروساز ایتالیایی کند.

لامبورگینی اوروس وارد چهارمین سال سودآوری شد +عکس

علاوه بر نسخه‌ی به‌روز شده‌ی اوروس و قبل از اینکه اولین لامبورگینی تمام الکتریکی بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ وارد بازار شود، طیف وسیعی از محصولات برند ایتالیایی تا سال ۲۰۲۴ الکتریکی خواهند شد. از جمله این موارد می‌توان به جایگزین پرچم‌دار اونتادور و مدل کوچک‌تر هوراکان اشاره کرد.

منبع: پدال

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس