کد خبر 1309415
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴
بی ام و X۵ جدید شبیه چه خودرویی خواهد بود؟

شاید مهم‌ترین نکته درباره هر چهار نسل این شاسی‌بلند آلمانی آن است که به ندرت از طراحی‌های جنجالی استفاده کرده، چیزی که در محصولات اخیر BMW به شدت دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، کنونی اولین بار در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و خودرویی نسبتاً تازه‌نفس به حساب می‌آید و به همین خاطر است که اطلاعات زیادی از جانشین آن در دست نیست. شاید مهم‌ترین نکته درباره هر چهار نسل این شاسی‌بلند آلمانی آن است که به ندرت از طراحی‌های جنجالی استفاده کرده، چیزی که در محصولات اخیر BMW به شدت دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید

اولین خودرو توربوشارژ تولیدی بی‌ام‌و +عکس

تمامی نسل‌های این خودرو از طراحی زیبا و قوای محرکه پیشتاز در کلاس خود سود برده‌اند و بر پایه استانداردهایی بسیار سطح بالا بنا شده‌اند. البته با معرفی کانسپت بسیار جنجالی XM، مطمئن نیستیم که جدیدترین نسل X۵ دنباله‌روی پیشینیان خود خواهد بود یا خیر. X۵ و دیگر شاسی بلندهای BMW اگر از عناصر طراحی XM الهام بگیرند چه شکلی خواهند شد؟ شاید بتوان گفت پروفایل سنتی‌تر X۵ در صورت ترکیب با جزئیات طراحی XM منجر به تولید یک شاسی‌بلند نسبتاً جذاب شوند.

بی ام و X۵ جدید شبیه چه خودرویی خواهد بود؟ +عکس

برای تجسم این خودرو در فضای مجازی یکی از طراحان صنعتی اقدام به انتشار رندرهایی از X۵ جدید کرده و همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این شاسی‌بلند از نسخه کوچک‌تر جلوپنجره XM سود برده و از طرفی ابعاد چراغ‌های جلوی عجیب XM نیز افزایش یافته‌اند. همچنین عناصر بکار رفته در بخش پایینی سپر هم کمی تعدیل شده‌اند تا X۵ جدید خودرویی جذاب و مدرن باشند. به این موارد باید ستون‌های A تیره و کاپوتی عضلانی را نیز اضافه کرد. خط کمر سنتی‌تر X۵ نیز ظاهر جدیدی یافته و در راستای بدنه ارتقا یافته است.

بی ام و X۵ جدید شبیه چه خودرویی خواهد بود؟ +عکس

قوس‌های چرخ نیز تیره و مربعی هستند.در بخش عقب اگرچه شاهد خروجی‌های اگزوز چندضلعی XM هستیم اما آرایش عمودی آن‌ها جای خود را به یک خروجی در هر طرف داده‌اند. چراغ‌های نازک نیز در X۵ ظاهری بسیار بهتر پیدا کرده‌اند و قطعاً حذف لوگوهای دوگانه BMW از شیشه پشتی XM هم حس بهتری ایجاد کرده است.

بی ام و X۵ جدید شبیه چه خودرویی خواهد بود؟ +عکس

در کل مشخص است که XM برخی عناصر جذاب را در سایر محصولات این برند تزریق خواهد کرد اما بهتر است انسجام کلی محصولات باواریا حفظ شود. اگر نسل بعدی X۵ شبیه این رندرها باشد ما انتقاد چندانی به آن نخواهیم داشت و اگر قوای محرکه پلاگین هیبریدی ۷۵۰ اسبی XM نیز در آن عرضه شود جذابیت‌ها دوچندان خواهد شد.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس