کد خبر 1309460
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
سفارت ترکیه فعالیت در افغانستان را از سر می‌گیرد

پس از بازگشایی سفارت عربستان و امارات متحده عربی، سفیر ترکیه نیز اعلام کرد که کشورش به ‌زودی فعالیت‌ سفارت خود را در کابل آغاز می‌کند.

به گزارش مشرق، «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن طالبان در دیدار با «جهاد ارگینای» سفیر ترکیه در کابل درباره تقویت روابط میان مردم افغانستان و ترکیه گفت‌وگو کرد.

سفیر ترکیه در این دیدار اظهار کرد  که کشورش به ‌زودی فعالیت‌های سفارت خود را در کابل آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن به مردم افغانستان خیانت کرده است

گفتنی است که در حال حاضر سفارت‌های ایران، پاکستان، قطر، چین، ترکمستان، ازبکستان، عربستان و امارات در کابل فعالیت دارند.

چندی پیش پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، «رجب اردوغان»رئیس جمهور ترکیه  که با مقامات آمریکایی برای ادامه حضورنظامی درافغانستان توافق کرده بود، اظهارداشت: رویکرد طالبان به گونه‌ای نیست که یک مسلمان باید با دیگر مسلمانان رفتار کند. ما از طالبان می خواهیم هرچه سریعتر به جهانیان نشان دهند که صلح در افغانستان حاکم خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه در حالی که طالبان نسبت به حضور نظامیان خارجی در افغانستان هشدار داده بود، خطاب به طالبان گفته بود که «اشغال» افغانستان را متوقف کنید.

در سفر مهرماه سال جاری وزیر خارجه ترکیه به  افغانستان، پس از اینکه رایزنی‌های سیاسی آنکارا با مقامات طالبان برای کنترل فرودگاه کابل ناکام ماند.

اخیرا «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر طی سخنانی در هفتمین نشست مجازی «گفتگوهای مدیترانه» اعلام کرد که قطر فعالیت‌های تعمیر و تجهیز برای آماده‌سازی مجدد فرودگاه کابل را با همکاری ترکیه انجام می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس